Menu

PLANKTON POLITYCZNY

Blog polityczny o planktonie politycznym

Bojkot Korwina za głupi wpis

planktonpolityczny

Tym razem JKM - "Człowiek, który wymyślił wślizg" przesadził. Tak głupiego tekstu chyba nigdy nie stworzył - http://jkm.nowyekran.pl/post/73028,para-olimpiada-czyli-paranoja. Na jakiś czas nie będę więc o nim pisał lub wspominał. Jak długo? Przynajmniej do końca miesiąca, a potem się zobaczy.

                                                               * * *

Followuj autora bloga na TWITTERZE

Zostań bloga FANEM NA FACEBOOKU

STRONA GŁÓWNĄ BLOGA

SPIS PARTII

Można komentować bez logowania. Plankton nie zna ograniczeń.

Komentarze (81)

Dodaj komentarz
  • Gość: [vVv] *.toya.net.pl

    wreszcie, nie mogłem słuchać/czytać o tym pajacu. ;P

  • Gość: [xyz] *.zabrze.vectranet.pl

    Jak zwykle musiał coś idiotycznego napisać/powiedzieć. Jakkolwiek bliska jest większość poglądów którymi Korwin mnie zaraził, to nie powinno mieć miejsca na takie twierdzenia...

  • Gość: [ścibor] *.instalnet.com.pl

    Wiadomo nie od dziś, że to kompletny idiota, ale teraz to już przechodzi sam siebie.

  • kcramsib

    "Jeśli chcemy, by ludzkość się rozwijała, w telewizji powinnismy ogladac ludzi zdrowych, pieknych, silnych, uczciwych, mądrych" - to już wiemy, czemu w telewizji praktycznie nie pokazują JKM ;)

    A tak na serio: po wpisie widać, iż JKM nie ma pojęcia o sporcie (tak tym "normalnym" jak i "paraolimpijskim") i kilku innych sprawach...

  • Gość: [pzg] *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    "Ze sportem nie ma to jednak wiele wspólnego równie dobrze można by organizować zawody w szachy dla debili".Zdanie to idealnie oddaje uprawianie polityki przez JKM.

    Lubiłem kiedyś tego gościa, ale biorąc pod uwagę, że ze wszystkich jego poglądów i wizji, te dotyczące osób niepełnosprawnych (wcześniej sprawa z niepełnosprawną dziewczynką, chyba podczas prawyborów w Bochni) jako jedyne wywierają realne skutki, chociazby w postaci otwierajacych się w kieszeniach noży, powoduję, że JKM to totalne dno.

  • Gość: [ścibor] *.instalnet.com.pl

    I jeszcze żenujące tłumaczenia tego idioty:

    korwin-mikke.pl/blog/wpis/_czuje_sie_jak_swinia/1449

  • Gość: [Kimon] *.ericsson.net

    Witam. Czytam ten blog od długiego czasu. Jest bardzo ciekawy, ale ten post wywołał u mnie niesmak. Przeczytałem wpis Korwina-Mikke i wcale nie widzę tam nic takiego strasznego. Temat jest kontrowersyjny i wzbudzający emocje, ale uważam, że można mieć różne poglądy na temat promowania sportu niepełnosprawnych. Jeśli ktoś uważa, że nie należy promować sportu niepełnosprawnych, a nawet nie jest przychylny i pokazywaniu w mediach to jeszcze to nie jest przestępstwo.
    Wniosek nasuwa mi się jeden: Nie ma tu miejsca dla poglądów innych niż lewicowe.
    Szczególnie widać to po wielkim poklasku dla tego wpisu ze strony komentatorów tego bloga sympatyzujących z różnymi odcieniami lewicy.
    Zastanawiam się więc czy nie zbojkotować tego bloga, czyli przestać go czytać.
    Zwłaszcza, że na pewno mniej będzie do czytania, gdyż partia Korwina-Mikke jest jedną z aktywniejszych, czego nie można powiedzieć o promowanych przez wyżej wymienionych komentatorów partiach.
    Pozdrawiam,
    K.

  • kcramsib

    @Kimon: nie odniosłem wrażenia, by plankton był przesadnie lewicowy. Wśród aktywnych komentatorów są wyborcy niemal wszystkich liczących się partii (zarówno parlamentarnych, jak i pozaparlamentarnych), autor zaś stara się zachowywać w swoich tekstach względny obiektywizm. Przykłady? Swego czasu, jeszcze przed wyborami, bojkotowany był również, z nieco innych powodów, Ruch Palikota...

    Co się zaś tyczy wypowiedzi JK-M... każdy ma prawo do swoich poglądów, w tym jednak przypadku wypowiedź jest po prostu dyskredytująca go jako polityka i, w pewnym sensie, człowieka. Szczególnie, iż, jak już zaznaczyłem, w tym przypadku widać, że gość nie wie o czym mówi...

    Pozdrawiam i, mimo wszystko, zachęcam do pozostania ;)

  • pawelooss

    >> jkm.nowyekran.pl/post/73090,poklosie-walenia-cepem-czyli-para-argumentacja
    "Specjalny uśmiech ode mnie dla: {Julia Karolina Grigoriewna}: Oj tam, on jest po prostu smutny, że nikt nie organizuje para-wyborów specjalnie dla partyj z poparciem poniżej 3%
    oraz za slogan: Nawet za Hitlera nie było para-olimpiad!"
    LOL :D

  • pawmak

    Lewicowcy po prostu atakują z największą satysfakcją, to naturalne. Ale np. xyz, który ogólnie zgadza się z większością poglądów Korwina stwierdził, że to idiotyczne, więc nie róbmy ze wszystkich lewaków, bo to jest niezdrowe... Pod przedostatnim wpisem Chart wspomniał o jakimś libertarianinie, co krytykuje Ryana za socjalizm. Przepraszam, ale to nie jest poważna polityka, tylko zawody sportowe na doktrynerstwo, żadna sztuka. Podobnie Kaczyński może się z kim chce ścigać na populizm. Ale wracając do tematu. Wpis Korwina każe postrzegać inwalidów jako ludzi niepełnowartościowych. To tak, jakby każdy, kto przez nieszczęśliwy wypadek zostanie inwalidą, miał już do końca życia się załamać ze świadomością, że już na zawsze jest człowiekiem drugiej kategorii. Jeśli nawet tego Korwin nie miał na myśli, to tak to wybrzmiewa i na to nic się nie poradzi. Ale trudno założyć dobrą wolę, czytając zdanie Kiedy kobieta ma pryszcz na twarzy stara się nie wychodzić z mieszkania. Oczywiście (mężczyzna pewnie podobnie), ale stara się w miarę możliwości, a pryszcz trwa parę dni. A inwalida ma nie wychodzić do końca życia z domu, tak? I starać się nie pokazywać w miejscach publicznych w miarę możliwości. To jest dopiero kretynizm... Podobnie wstawka o unikaniu takich ludzi. Nie wierzę, żeby Korwin akurat to dokładnie przemyślał... Co do samego sportu, JKM sam pisze taką rzecz: wszyscy inwalidzi powinni te zawody oglądać!! Po pierwsze niekonsekwencja (bo po co mają się podbudowywać, jak lepiej żeby nie wychodzili z domu), po drugie w telewizji i tak nie ma tych zawodów, to jak mogą oglądać, nawet oni? Nikt nie może oglądać, więc o co on ma pretensje? Że się o nich mówi w mediach? Mówi się, bo Polacy zdobywają wór medali, bo poprawia się samopoczucie Polaków po mniej udanych normalnych igrzyskach. A jeśli uważa, że przeliczniki nie tego, czy jeszcze inne rzeczy, to po co pisze, że wszyscy inwalidzi powinni to oglądać, jak same zawody są niesprawiedliwe? Kolejna niekonsekwencja.

  • Gość: [pzg] *.wpia.uw.edu.pl

    Nikt JKM nie chce zsyłać do łagru za to co napisał:), natomiast ocenianie wpisu na powszechnie dostępnym blogu polityka jest czymś całkowicie naturalnym. A co wspólnego z szeroko pojęta myślą prawicową ma odbieranie niepełnosprawnym ludziom miana sportowców i pełnowartościowych obywateli? Natomiast pod tym postulatem z całą pewnością podpisać mógłby się narodowy socjalista z Adolfem Hitlerem na czele.

  • Gość: [pzg] *.wpia.uw.edu.pl

    Poza tym, efekt takiego wpisu może być tylko jeden. I nie będzie to odwołanie paraolimpiady, ani schowanie niepełnosprawnych ludzi do piwnic, co może świadczyć o tym, iż JKM nie chce wziąć odpowiedzialności za kraj, w sytuacji kiedy od przeszło dwóch dekad jego politycznego istnienia pojawia się realna szansa na sięgnięcie po władze.

  • notozobaczymy

    JKM od co najmniej 7 lat nie jest już politykiem, a kiepskim blogerem i celebrytą na poziomie Gracjana R. ;)

  • Gość: [Kimon] *.ericsson.net

    Na szczęście jeszcze do łagrów w Polsce nie wysyłają za pisanie niepoprawnych rzeczy.
    Krytykować jak najbardziej można, w tym wypadku nawet krytyka jest uzasadniona. Wpis jest niezbyt dobry, co dosyć trafnie wypunktował @pawmak. Co innego krytować, a co innego odmawiać komuś posiadania włanych poglądów poprzez bojkot. Nie uważam, żeby niepełnosprawność była tematem którego nie wolno poruszać. Są też inne grupy społeczne w bardzo trudnej sytuacji i wymagające pomocy innych(niedołężne osoby w podeszłym wieku, wszyscy poważnie chorzy, ubodzy itd.). Czy o nich też nie można pisać. Tym bardziej, że stosunek państwa do osób wymagających pomocy(w tym niepełnosprawnych) jest jak najbardziej zagadnieniem politycznym. W dzisiajszych czasach nie ma tematów tabu, o czym świadczy ciągłą debata na tematy związane z seksualnością. Dodatkowo przez media przebijają się skrajności od prezentowania idealnych, wiecznie młodych modelek po operacjach plastycznych po przebijające się przez pierwsze strony popularnych portali zdjeć zdeformowanych twarzy. Niektórzy bardziej skrytykują jedno inni drugie. To jest jednak juz inny temat.
    Krytykować zawsze można, ale choć trochę konstruktownie. Dużo łatwiej jednak jest nazwać kogoś pajacem, idiotą, albo porównać do Hitlera.

  • Gość: [Hipokrytes] *.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Daj spokój z tym bojkotem. JKM ma w tym tekście bardzo wiele racji. A, że to cholernie niepoprawnie politycznie? Prawda. Że napisane szorstko, bez ceregieli, przejaskrawiane po korwinowemu? Jak najbardziej. Że polityk, który chce mieć jakieś szanse w wyborach nie może takich rzeczy pisać? Jasne jak słońce.

    No i gdyby nie Twój bojkot, pewnie tego tekstu bym nie przeczytał. Po prostu bym o nim nie wiedział.

    pozdrawiam

  • Gość: [KRZYSIEK] *.dynamic.gprs.plus.pl

    JKM to polityk wytrwały w dążeniu do celu. Jak każdy kontrowersyjny polityk ma dużo zwolenników ale jeszcze więcej przeciwników. Prowadzi bardzo brutalną polityką czy taka polityka będzie mu się opłacać przekonamy się w najbliższe wybory.
    Mam prośbę do sympatyków JKM żeby nie odchodzili z tego bloga ponieważ to bardzo dobry blog a Autor na pewno nie długo jeszcze będzie pisał JKM.

    Teraz chciałem napisać o ważnym zbliżającym się wydarzeniu w innej partii planktonowej.
    4 listopada 2012r. ma się odbyć Kongres Samoobrony na którym ma być wybrany nowy lider. Kongres ten będzie okazją do zjednoczenia się wszystkich formacji odwołujących się do spuścizny Samoobrony, bo jak nie teraz to kiedy. Ja zawsze podkreślałem że tylko silna zjednoczona Samoobrona z dobrym liderem będzie miała szansę w przyszłości na sukces.

  • Gość: [mi-ka] *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Z tymi "przelicznikami" to racji trochę miał, ale to się tyczy 2 części wpisu. Generalnie głupie.

    Z banem to będzie tak, że do poniedziałku, bo wtedy wyniki wyborów w Lipnie. Ciekawe, jak "wpadka" Korwina wpłynie na wynik ich kandydata. Inna sprawa, ciekawa prawidłowość, że JKM zalicza wpadki przed wyborami. Może to emocje tak wpływają na tegoż polityka?

  • planktonpolityczny

    @KRzysiek - nie nazwałbym kogoś wytrawnym politykiem, skoro przegrał 20 wyborów z rzędu i był tylko raz wybierany, gdy wystarczyło w jednym województwie z 49 zarejestrować listę i zdobyć kilkanaście tys. głosów
    @Kimon - W jego wpisie widzę mieszankę pogardy i pozerstwa, dlatego będę go banował. W najlepszym z możliwych ustrojów tzw. "Demokracji podwórkowej" tępiono takie zachowania. Od małego uczono nas, że nie można śmiać się z niepełnosprawnych, a on z nich drwi. Tak samo jak jego debilne porównanie w Polskim Radiu przed wyborami, że demokracja jest zła, bo na wyspie gdzie jest 2 facetów i 1 babka, mogą przegłosować, że ją zgwałcą

  • awdar

    Krzysiek napisał "wytrwały", nie "wytrawny" ;)

    Ja się postawie i też napiszę, e to nie jest jakiś szczególnie ohydny wpis. Nie wolno się śmiać z niepełnosprawnych, a jak ktoś się śmieje, to w mordę, zgadzam się. Ale też wszyscy mamy swoje ograniczenia. Osoba która nie ma nóg a chce biegać jest śmieszna. Taki ktoś może zostać genialnym prawnikiem, matematykiem, ekonomistą itd., ale nie biegaczem. Ktoś, kto się jąka nie powinien zdawać do szkoły aktorskiej. Ktoś, kto ma 170 cm. nie zostanie zawodowym koszykarzem, a ktoś, kto nie widzi pilotem samolotów. A ktoś brzydki hostessą. A ludzie, którzy starają się - owszem, są śmieszni. Jeżeli zaczniemy to tolerować, to za chwilę pojawią się punkty za pochodzenie przy rekrutacji na studia, potem parytety w zarządach spółek itd. To jest realizacja tej właśnie logiki. I o tym właśnie pisał JKM, tyle, że po swojemu.

  • kcramsib

    @awdar: w Houston Rockets gra (i to całkiem nieźle) koszykarz mający 165 cm ;) A i tak jest wyższy o 7 cm od najniższego koszykarza w historii NBA ;) To tak w ramach ciekawostek...

  • roar

    Tyle że Korwin takie teksty rzuca co chwila. Nie ma tam nic, czego by nie powiedział wcześniej, może poza fragmentami stricte o para-olimpiadzie (popularność, przeliczniki...), ale tam to akurat wyjątkowo ma rację, po prostu.

    A że nas wyrżną Murzyni i Arabowie, że mężczyźni uber alles, że socjalistyczna propaganda, że odmienności od wzorców trzeba się wstydzić? Przecież to wszystko już było, dziesiątki razy. A raczej pewnie setki czy tysiące, tylko kto normalny by to wszystko śledził.

  • pawmak

    @ Awdar
    Pistorious jest wobec tego śmieszny? On występował na normalnych igrzyskach, tylko były kontrowersje, czy nie powinien zadowolić się paraolimpiadą. Ktoś, kto się jąka, może być aktorem, grając kogoś, kto się jąka. Co do koszykarzy, to kcramsib napisał, co trzeba. Niewidomy może nie może być pilotem (bo to ryzykowne dla życia), ale może grać na jakimś instrumencie albo malować. Także przykłady nienajlepsze, tym bardziej, że Korwinowi nie o to chodziło - w linku, który podał pawelooss, JKM napisał, że podziwia N. Partykę, że startowała na normalnej olimpiadzie - tyle że rozczarowała go, startując na para. Także Korwinowi o to nie chodzi, żeby oni nie startowali, tylko żeby ich rywalizacja między sobą była tematem tabu dla osób pełnosprawnych. Albo żeby nie było jakichś jaj z przelicznikami - trudno właśnie dokładnie stwierdzić, o co mu chodzi, bo jak wykazałem, jest parę niekonsekwencji w jego tekście. Igrzyska paraolimpijskie nie są w Polsce transmitowane (a JKM twierdzi, że wszyscy inwalidzi powinni je oglądać), mówi się o nich we wiadomościach przy okazji medali dla Polski. To gdzie tu jest dla niego problem? No pytam się? A Partyka sama powiedziała, że ona po tym złotym medalu to by chciała być na pierwszych stronach gazet, ale w Polsce paraolimpiada nie jest tak głośna, jak w Wielkiej Brytanii. Tam są tłumy ludzi na trybunach. Może JKM krytykuje trend światowy czy europejski, ale nie powinien krytykować polskiego podejścia, bo tu akurat nie ma czego z jego punktu widzenia. Z tymi przelicznikami to owszem, jest to nienaturalne i może budzić kontrowersje, ale jeśli już robimy takie zawody, to innego sposobu nie ma, a takie przeliczniki muszą być fachowo naukowo ustalane.

    Był taki kolarz hiszpański Javier Otxoa. W 2000 udanie pojechał w Tour de France. Potem miał wypdek na treningu (zginął jego brat, też kolarz) i w 2004 i 2008 zdobywał złote medale na paraigrzyskach. To mi znany przypadek pokazujący, jak ważne to mogą być zawody. A na paraolimpiadzie ponoć startuje też wielu rannych w Iraku. Akurat do żołnierstwa Korwin-Mikke ma pozytywny stosunek...

    Jeszcze podam ciekawostkę. Mój sąsiad na wózku bez nóg (na stałe w Niemczech mieszka, ale często przyjeżdża) w ogóle uważa określenie `niepełnosprawny` za obraźliwe, bo jemu się kojarzy z byciem niepełnowartościowym, a on uważa, że niczego mu nie brakuje do normalnego życia i że już woli określenie `inwalida`, chociaż ogólnie woli nie etykietkować. Ale z ulg dla niepełnosprawnych skrzętnie korzysta ;) A na Euro miał bilety na 6 meczów - i do każdego za darmo był opiekun. Dzięki temu mój tata się na półfinał załapał za darmo :P

  • Gość: [Marcin] *.adsl.inetia.pl

    Ktoś może mówić, że Lenin był OK, niemieccy terroryści z FAR byli OK (takie poglądy są w normie dla salonowej lewicy), ale źle o para-olimpiadze mówić nie można. Pomyślnie - jest konkurs śpiewu. OK, wygrywa ten co najlepiej śpiewa. Ktoś później wpada na pomysł - czy co trochę fałszują też chcą śpiewać, więc czemu nie zorganizować konkursu dla "śpiewających inaczej"? Zamiast liczyć tylko jakość śpiewu, to będziemy liczyć dodatkowo zaangażowanie. Owszem zorganizuje się taki konkurs, rozda się te medale, ale mało kto będzie chciał słuchać takich jęków. Podobnie jest para-olimpiadą.Wiem, wiem, jak tam można kogoś porównywać, oj, aj waj..... Ale jak coś mówić, to prawdę, opartą w końcu na argumentach. I z podniesioną przyłbicą. Kiedyś był Sokrates. Teraz JKM przyjmuje dialektykę sokratejską. Poprzednik został otruty przez rozwścieczony tłum, że ktoś naruszył jego tabu. Sokrates umarł, ale Sokratesa pamiętają, ale imion oskarżających już nie tak za bardzo. Tak JKM naruszył pewne tabu, choć lewica twierdzi, że żadne tabu nie powinno być przestrzegane, bo to nienowoczesne.
    I jeszcze jedna rzecz - czy tacy biegacze z protezami jak np. Pistorius to są tacy niepełnosprawni? Ktoś mówił, że za Hitlera para-olimpiad nie było, ale jakby Hitler wiedział, że będą na świecie takie protezy... Tańsze to niż ludzka inżyniera genetyczna, którą tak lubował Hitler i tak lubują współcześni lewicowcy (np. in-vitro). Jeśli chodzi o kontrowersje - taka Magdalena Środa wypowiedziała się, że przymusowa sterylizacja jest OK. Sorry, sterylizować przymusowo to można psa. Ale nikt nie twierdzi, że M. Środa traktuje kogoś jak psa? Czubaszek propaguje morderstwa, co wg mnie jest gorsze niż popełnienie tych wcześniejszych aborcji (ile kobiet sobie stwierdzi - a zrobię sobie aborcję - tamta mogła, czemu nie ja?). Czego jakiś prokurator się tym zajmnie?

  • awdar

    Skoro mogą występować na normalnych Igrzyskach, jak Pistorious, to po co im paraolimpiada? A jąkający się aktor... cóż, rzadka specjalizacja, zresztą to jest ułomność i trzeba ją zwalczać, a nie rozwijać dla potrzeb roli. A chodzi mu o to, by się nie podniecać paraolimpiadą. Hipotetyczna sytuacja - Twoje przyszłe dziecko skacze do wody w nieoznakowanym miejscu, na główkę. Opieprzasz je, a ono "ale co z tego, najwyżej byłby niepełnosprawny, miałbym rentę, nie musiałbym pracować i nawet w sporcie bym się realizował, w telewizji pokazywali". Jak reagujesz? To wcale nie jest jakieś niemożliwe dziś.

  • Gość: [Harkew] *.free.aero2.net.pl

    @ KRZYSIEK
    Orientujesz się jacy są kandydaci na lidera? Kto ma jakie szanse np: Piskorski?

  • Gość: [Amiel] *.dynamic.chello.pl

    Sorry ale w moich oczach Korwin jest skończony.
    Moja koleżanka Natalia Partyka urodziła się bez prawego przedramienia i to nie przeszkadza jej zdobywać sukcesów w tenisie stołowym w walce z pełnosprawnymi przeciwnikami.
    Natalia uczestniczyła w Londynie w obu igrzyskach w Londynie zarówno olimpijskich jak i paraolimpijskich. Chciałbym, żeby JKM to co powiedział powtórzył jej prosto w oczy.

  • awdar

    Z przysłowiową już upośledzoną dziewczynką w 2007 r. tak właśnie było.

    Mówcie o JKM co chcecie, ale hipokrytą nie jest i z "mówieniem prosto w oczy" problemu nie ma.

  • Gość: [Marcin] *.adsl.inetia.pl

    "Sorry ale w moich oczach Korwin jest skończony.
    Moja koleżanka Natalia Partyka urodziła się bez prawego przedramienia i to nie przeszkadza jej zdobywać sukcesów w tenisie stołowym w walce z pełnosprawnymi przeciwnikami.
    Natalia uczestniczyła w Londynie w obu igrzyskach w Londynie zarówno olimpijskich jak i paraolimpijskich. Chciałbym, żeby JKM to co powiedział powtórzył jej prosto w oczy."

    A co ma powiedzieć dokładnie? "Jako inwalida na pewno chciałbym być na para-olimpiadzie" - dokładny cytat z JKM.
    Natalia Partyka nie powinna się ogólnie czuć niepełnosprawną (ogólnie JKM to przeciwnik takiego terminu - ale nie tych co tak nazywają). Jak daje rady sobie na pełnoprawnych imprezach...
    Ogólnie to problem ogólnospołeczny - czytanie ze zrozumieniem. Może zorganizować jakąś para-maturę dla dyslektyków? Albo konkurs ortograficzny dla dysortografów? Ludzie mają jakieś "dogmaty", jak się je naruszy, to ludzie w amoku rzucają się na przeciwnika "wiary", zamiast spytać dokładnie o co chodzi. Może JKM trochę przesadzić, ale dowód ostateczny dla mnie przedstawił. Kiedyś pamiętam jak krytykował Powstanie Warszawskie było podobnie, a teraz dla nikogo nie robi to wrażenia.
    Ale ogólnie z drugiej strony cieszę się, że jest jakiś odzew. Jeden na sto z czytelników przynajmniej coś przemyśli. Gorzej, że jest tylko jednostronne potępienie ze stron mediów. W takiej sprawie np. Pussy Riot ludzie mają różne stanowiska, a media przestawiają tylko stronę "artystek". I jeszcze przeprowadzają wywiady uliczne z Moskwiczanami którzy czują, że tak dotknięci tą formą "karygodnych represji" - a założe się, że większość by stwierdziła, że sąd postąpił dobrze, bo Rosjanie raczej są powiieszchownie pro-tradycyjni.
    Przechodząc do konkluzji - Korwin niczego nie zakazuje! W odwrotności do różnych etatysów - którzy ustalają co jest dobre i złe z góry w prawie większości przypadków... Jeśli homoseksualizm jest zboczeniem - to pederastię karają. Jak stwierdzili, że nie jest - to zaczeli to promować za publiczne pieniądze. Etatyzm nie zna zasady równowagi - coś może był niedobre, ale ludzie mogą to robić. A jak już uważa za dobre, to promuje to z pieniędzy podatników.

  • pawmak

    Co do Riot to niestety prawda - wczoraj Olejnik spytała o to Wałęsę, a on słusznie mówi, że naruszyły szacunek dla świętego miejsca itd. No to Olejnik niezadowolona i próbuje go przekabacić, żeby list napisał do Putina w jej obronie itd.

    O N. Partyce właśnie Korwin napisał, o jej udziale w obydwu igrzyskach (w tym linku paweloossa). Że za normalne ją podziwia, ale za para już nie i że tam pewnie dla pieniędzy jest. No, ciekawe, czy PJN będzie próbował się jeszcze jakoś w takim razie z Korwinem dogadywać... Chociaż popierający tu Korwina Hipokrytes jest zwolennikiem PJN zdaje się.

    Pistoriousowi czy Partyce paraolimpiada po to, żeby mieli realne szanse na medal, skoro już są takie zawody, bo na normalnych medali nie zdobywają.

    Co do sytuacji ze skokiem dziecka, to oczywiście racja, ale czy dziecko jest takie durne? A media się podniecają medalami, bo ich Polska ma wyjątkowo dużo, a żadnych zawodów nie pokazują przecież, a normalne igrzyska leciały na okrągło i głównie o nich było w mediach, więc niech nikt nie mówi, że proporcje nie są zachowane, przynajmniej w Polsce, ale i w ogóle na świecie, bo podejrzewam, że gdyby świat się tak przejmował paraolimpiadą, to Polacy by tylu medali nie mieli...

    Aha, a z tym bojkotem na blogu to przecież tylko tydzień wychodzi, bo autor i tak potem na urlop jedzie.

  • Gość: [Baqqq] *.olsztyn.mm.pl

    Zamykanie na klucz i niepokazywanie światu inwalidów przypomina najgorsze praktyki w Korei Północnej, w której chowa się kalekich, tak aby nieliczni zagraniczni goście mieli w głowie obraz silnych fizycznie Koreańczyków, jako przedstawicieli modelowej rasy.
    Naprawdę bardzo źle się to kojarzy, nawet gdy idea Korwina dobrze wpisuje się w jego ultraliberalny program. Nie każdy wie o co Korwinowi kaman.

  • pawelooss

    No, czasem nawet sympatycy nie łapią od razu, o co mu chodzi. :P

    Ale na swoją obronę przed pochopną oceną ma ostatecznie taki fakt:
    "Fundacja Indywidualnego Kształcenia została powołana przez Janusza Korwin Mikke, aby pomagać w rozwoju intelektualnym wszystkim niesprawnym fizycznie, którzy wierzą, że w XXI wieku wygrywać będą nie ci, co szybko biegają i celnie rzucają, lecz ci, co szybko i celnie myślą!"


    Aha, chyba nie przewinęła się tu informacja, ze złożył on w ogóle zawiadomienie do prokuratury o możliwości popełnienia przestępstwa przez Palikota: nowaprawica.org.pl/home/item/pose-palikot-sprzeniewierzy-si-swemu-lubowaniu :P

  • planktonpolityczny

    Po pierwsze nikt w Polsce nie mówi, że Lenin był dobry, czy Czerwone Brygady.
    Po drugie - nie wszystkie media mówiły, że Pussy Riot są dobre. Od początku mówilo się też o drugiej stronie medalu.
    Po trzecie nie chodzi tutaj głównie o samą krytykę paraolimpiad, tylko o styl w jakim on to napisał - sprawy estetyczne i "szachy dla debili". W pierwszych olimpiadach również nie startowali najlepsi, tylko najlepsi amatorzy.

  • Gość: [Marcin] *.adsl.inetia.pl

    Propagowanie Lenina - Magdalena Środa: No i tak na marginesie, gdyby panowie związkowcy razem z przewodniczącym Dudą poczytali sobie trochę tego Lenina (lub o nim), to myślę, że znaleźliby w jego działaniach o wiele więcej inspiracji niż w działaniach dajmy na to ojca Rydzyka lub innych ojców. Lenin troszczył się choć niefortunnie o dobrobyt i pozycję klasy robotniczej, a nie o jej zbawienie. Dla związków zawodowych jego filozofia może być ważną wskazówką, by odpowiedzieć sobie na (też leninowskie) pytanie Co robić?. Tylko najpierw trzeba poczytać. No, a bez czytania, trzeba mieć szacunek dla historii co najmniej taki, jaki do telewizji Trwam.
    Orliński - "Rewolucja bolszewicka miała ten paradoksalny skutek, że poprawiła los biednych - ale nie w Rosji. Dla kapitalistów na całym świecie los ich rosyjskich kolegów podziałał jak sole trzeźwiące. Przestali się opierać przed takimi postępowymi reformami, jak ośmiogodzinny dzień pracy, powszechne prawo wyborcze czy prawo działalności w związkach zawodowych."

    Taki Kurkiewicz wychwalał RAF i to mocno. Nie mówiąc, że popularność RAF jest na skrajnej lewicy bardzo silna, nie zapominając o "Krytyce Politycznej".
    Michalski z KP - "Jeśli Rybiński rzeczywiście jest dla współczesnego kapitalizmu reprezentatywny (a patrząc wam w oczy, nie potrafię skłamać, że na pewno nie jest), wówczas będę musiał powrócić do dziecięcych fascynacji grupą Baader-Meinhof, tyle że pierwszym i na razie jedynym bankierem, którego zamknę w samochodowym bagażniku będzie właśnie Rybiński. Przynosi on bowiem wstyd nie tylko kapitalizmowi (z natury nieco bezwstydnemu), nie tylko kaście ekonomistów i bankierów (jak wyżej), ale właściwie całemu ludzkiemu gatunkowi, do którego ja także należę, więc za Rybińskiego, chcąc nie chcąc, też muszę się wstydzić () Dobry wywód. Ale w starożytnym polis Rybiński w najlepszym wypadku zostałby wygnany, a w najgorszym zabity. Nikt by się z takim dziadem nie bawił w degradację do niewolnika". W sumie Ikonowicz też groził człowiekowi, ale to był przypływ furii, a tutaj mogli Ci publicyści się zastanowić przed napisaniem artykułu.

  • Gość: [KRZYSIEK] *.dynamic.gprs.plus.pl

    Autorze Ja napisałem wytrwały, a nie wytrawny. Dlatego napisałem o JKM że jest politykiem wytrwałym ponieważ od 20 lat prowadzi podobną politykę i mimo że nie odnosi sukcesów nie poddaje się i walczy za to właśnie go cenie. Dzięki tej wytrwałości w przyszłe wybory ma szansę nawet na sukces.
    Jeśli chodzi o Mnie to Ja bardzo szanuję ludzi niepełnosprawnych i nigdy nie napisze ani nie powiem o tej grupie społecznej złego słowa.
    Harkew:
    Na obecną chwilę nie wiem jakie szanse ma Mateusz Piskorski na lidera Samoobrony. Nie orientuję się też jacy kandydaci mają największe szanse.
    Ktoś: Może Ty wiesz więcej na ten temat to napisz.

  • Gość: [Amiel] *.dynamic.chello.pl

    Pawmak ciekaw jestem gdzie te pieniądze widzi Korwin. Bo na przygotowania do igrzysk paraolimpijskich się jeszcze dokłada własne pieniądze a nie zarabia. PJN już po ostatnich negocjacjach się przekonało że dogadywanie się z Korwinem nie ma racji bytu, więc na poziomie krajowym nie będzie żadnych rozmów.Hipokrytesa muszę zawieźć. 99% działaczy PJN w mniejszym lub większym stopniu potępiło wypowiedź JKM.
    Marcin Powstanie Warszawskie to zasadniczo inna bajka. Dzięki igrzyskom paraolimpijskim nierzadko przywraca się po wypadkach sens życia.

  • Gość: [Marcin] *.adsl.inetia.pl

    Jakie pieniądze? Dziś słyszałem, że paraolimpijczycy dostają 5x mniejsze pieniądze od olimpijczyków za medale. Czyli jednak dostają. Zresztą jeszcze jakaś kobieta stwiedziła, że oznacza to, że państwo ocenia wysiłek parasportowców 5x mniej niż sportowców. Bzdura. Nikt nie daje pieniądze za to jak się wysila, a za to jakie ma osiągniecia. Taka jest prawda - jakiegoś złotego medalisty paraolimpijskiego za 1 rok nie będziemy pamiętać. Zgadzacie? Takiego Tomasza Majewskiego będzie się pamiętać za 10 lat. Bo to prawdziwe sukcesy, które są mistrzowskie w skali świata. A sukcesy paraolimpijczyków są ważne w skali świata niepełnosprawnych. I tyle.
    Ogólnie też się niepodnieca mistrzostwa bezdomnych w piłce nożnej, mistrzost świata państw nieuznawanych (a wiele zawodników pochodzi z terenów ogarniętych wojną - czy to warte braw ich wysiłek?).

    Ojciec polskiego piłkarza Jakuba Błaszczykowskiego zabił matkę. Piłkarz widział jak zabito jego matkę w wieku 11-lat. Nikt jednak po słabym meczu nie mówi - "miał słaby mecz, ale możemy mu wybaczyć, bo jak był mały miał makabryczne przeżycie". Nie robi się mistrostw dla mających trudne dzieciństwo. Tak samo się oklaskuje genialnego angielskiego piłkarza który wychowywał się w "dobrym domu", a tak samo który wychował się w slamsach, bowiem się głównie patrzy się na umiejętności, talent, czasem też na pewną charyzmę. I część z tym wszystkich sportowców miało gorsze życie niż wielu paraolimpijczyków. Oczywiście, głupie dwie tragedie porównywać do siebie, bo każda to ból, ale czy strata matki w wieku 11 lat, nie jest większą tragedią niż tragedia sprintera który stracił dwie nogi i ma protezę? Oczywiście, nie ma sensu tworzyć żadnego tragediomierza, ale jak się niektórzy upierają, żeby jednak taki stworzyć. I określenie "szachy dla debili" nie jest czymś obrażającym. Jeśli ktoś jest obrońcą niepełnosprawnych to tymbardziej, gdyś atakując taką frazę, pokazuje, że uważa debile są gorsi. Czyli Ci niepełnosprawni są fajni czy nie? Może jednak nie są dla wielkich "obrońców" niepełnosprawnych, dla których kulawi są lepsi od ludzi z bardzo niskim poziomem IQ. Może dlatego, że dziewczyny na wózku mogą być atrakcyjne seksualnie, a ludzie z syndromem down'a już niezabardzo?
    Ogólnie metafora bardzo trafiona, paraolimpiada to zawody fizyczne dla ograniczonych fizycznie, a "szachy dla debili" to zawody intelektualne dla ograniczonych intelektualnie. Nie znaczy, że paraolimpijczycy są złożeni przedewszystkim z debili, a paraolimpiada to szachy.
    To, że parasportowcy wydają dużo pieniędzy, ale nie wiele dostają to nie jest novum. W końcu normalni sportowcy mają podobnie. Co ciekawe zwykli ludzie zwykle mają podobnie. A kto karze startować w jakimś sporcie?

  • Gość: [Marcin] *.adsl.inetia.pl

    Z rozmachu popełniłem wiele błędów ortograficznych i językowych, więc przepraszam.

    Paramistrz paraortografii.

  • pawmak

    Nawet chyba ponad 10x więcej dostają złoci medaliści normalnych igrzysk - chyba 120 tys., a paraolimpijskich 18 tys., jeśli dobrze słyszałem. No i gdzie tu powód do bicia na alarm? Tym bardziej, że rzeczywistości odpowiada to, jak jest z tym kojarzeniem złotego medalisty tych, a tych igrzysk. Można powiedzieć, że JKM dmucha na zimne co najwyżej. Z tymi szachami dla debili - merytorycznie trafne porównanie, tylko czemu musiał użyć najmniej subtelnego z możliwych... Jeśli chodzi o te usprawiedliwienia (jak Błaszczykowskiego), to Kaczyńskiego się próbuje tak usprawiedliwiać niestety.

    Co do Lenina, to Środa akurat jest liberałką, więc jak może propagować Lenina? Chyba tylko radzi solidarnościowcom uświadomić, jak bliskie mu są ich propozycje. A z tego cytatu Orlińskiego wynika nie propagowanie, tylko coś dokładnie odwrotnego... A Kurkiewicz już został odwołany. Swoją drogą ciekawe te ewolucje dziennikarskie. Kurkiewicz ukończył Akademię Teologii Katolickiej i odbył nowicjat u dominikanów, a teraz jest lewakiem i ateistą. Podobnie właśnie Michalski - wiele lat prawicowiec, teraz lewicowiec. Jeszcze podobnym przykładem jest Eliza Michalik z Superstacji.

    Jeszcze co do argumentacji Korwina i Awdara w sprawie podświadomej ciągłości do kalectwa: właśnie kolosalna różnica w prestiżu i w wysokości premii na igrzyskach powinna motywować do tego, żeby jednak być pełnosprawnym, jeśli się jest sportowcem. A jeżeli ktoś w ogóle woli zostać inwalidą, żeby być na rencie i nie pracować, to sport ani pokazywanie lub niepokazywanie kogoś w telewizji nie ma tu kompletnie nic do rzeczy.

    Wzmianki o wpisie Korwina pojawiły się już na głównych portalach. Do wpisu odniosła się na blogu Senyszyn, pisząc o tym pokazywaniu się w telewizji dokładnie to samo, co kcramsib ;))

    Politycy PJN niedawno brali udział w pikniku prawicy, Migalski produkował się u korwinistów. No i obie partie przedstawiły wspólnie bardzo kontrowersyjne propozycje na przepisy ruchu drogowego (ciekawe, czy cały PJN je podziela).

    Co do tej akcji Korwina przeciw Palikotowi (z którym się nawzajem pompowali debatami przed wyborami), to pokazywali w Szkle parę dni temu, jak na konferencji Wojak z Korwinem zapakowali jakiś karton z Palikotem, żeby go wysłać do Gabonu. A stwierdzenie Palikota to było na poziomie kontrowersyjności dokładnie równym Korwinowi, tyle że w drugą stronę ideową.

  • Gość: [Ja1] *.adsl.inetia.pl

    Przeczytałem ten bełkot do końca i szczerze żałuję, bo o mało co się porzygałem.
    Macie już odpowiedź, dlaczego Tomczykiewicz, Pitera, Wipler i masa innych opuściła UPR..
    .
    Fragment o tym, jak to społeczeństwo powinno naśladować swoich zdrowych, młodych, pięknych i atletycznych przedstawicieli, którzy obronią Naszą Cywilizację przed Obcymi, a nie patrzeć na jakichś połamańców, po prostu mnie urzekł.. Był już jeden taki, który wprowadzał podobną propagandę i kult siły do serc i umysłów. Skończyło się to usuwaniem tych "brzydkich" i "cherlawych" jako nieprzydatną, bezproduktywną i rakowatą narośl na zdrowym ciele społeczeństwa (np. eutanazja chorych na schizofrenię - Korwin na pewno by się na to załapał).
    BTW, czytałem gdzieś wypowiedź tego pana o "strzelaniu do socjalistów" (taki był w każdym razie sens wypowiedzi). To bezdyskusyjne nawoływanie do przemocy. Czy już za samo to nie powinien zająć się tym przypadkiem zespół psychiatrów, zanim jakiś debil się tym zainspiruje i będziemy mieli drugą Norwegię?

  • Gość: [Amiel] *.dynamic.chello.pl

    Szczerze mówiąc to w PJN praktycznie nikt nie podzielał w pełni poparcia dla tych pomysłów.
    Każdy miał jakieś "ale", jednak była dobra okazja do pokazania się w mediach i pokazania swojej chęci współpracy międzypartyjnej.
    Z niektórymi działaczami KNP można nawet nieźle współpracować (np.Olaf Wojak), ale JKM jest niereformowalny.

  • Gość: [qwerty] *.polkowice.vectranet.pl

    @Ja1
    Co więcej, po tragedii w Norwegii czytałem w sieci opinie niektórych sympatyków Nowej Prawicy (nie JKMa tym razem), którzy w pokrętny sposób starali się jakoś usprawiedliwiać Breivika, no bo w końcu ofiarami była socjalistyczna młodzież...

  • pawmak

    No, nawet Błaszczak ostatnio w kontekście Breivika krytykował politykę multikulturalizmu, więc co tu się dziwić... Że Palikot wykorzystał tę wypowiedź do pieprzenia swojego bełkotu, to inna sprawa, ale wypowiedź szefa największego klubu opozycyjnego skandaliczna.

    Nie wiem, czy to najlepszy pomysł firmować pomysły, do których nikt nie ma przekonania, w celu pokazania się na chwilę medialnie, czego i tak prawie nikt nie zauważy, a jeśli już, to krzywo spojrzy na bratanie się z Korwinem tej umiarkowanej partii. A pomysły były przede wszystkim pod sztandarem PJN - Pozwólcie Jeździć Normalnie. Zresztą też to Migalski je najbardziej firmował.

    Oczywiście, że z powodu Korwina UPR nie został silną partią. Akurat Tomczykiewicz /a w programie medialnym go widziałem wczoraj chyba po 10 miesiącach, jak dyskutował z Szydło/ czy Pitera byli długo w UPR i mocno się angażowali, ale są jakieś granice wytrzymałości, jeśli się chce politykę robić. Graś też był w UPR, ale szeregowym członkiem, potem do Ruchu Stu poszedł.

    A jeśli ktoś, do kogo należy decyzja ws. np. wynagrodzeń dla paraolimpijczyków czy pokazywania ich w telewizji, to jeśli będzie się kierował wpisem Korwina, to tylko w ten sposób, żeby im jak najbardziej podwyższyć wynagrodzenie i więcej ich pokazywać, więc jego wpis jest nawet przeciwskuteczny. Nawet Olejnik dzisiaj Niesiołowskiego o ten wpis pytała, więc przebija się coraz bardziej.

  • Gość: [KRZYSIEK] *.dynamic.gprs.plus.pl

    Chciałbym przekazać bardzo ważną wiadomość która powinna ucieszyć wszystkich działaczy i sympatyków Samoobrony.

    W dniu 9 września 2012 r (niedziela) w miejscowości Czosnów (woj. mazowieckie) - Zajazd u Witaszka - o godz. 12.oo odbędzie się spotkanie byłych parlamentarzystów Samoobrony poświęcone zjednoczeniu wszystkich nurtów funkcjonujących w ramach naszego ruchu społecznego.

    Swoje uczestnictwo w spotkaniu zapowiedziało blisko 50 posłów i senatorów IV i V kadencji sejmu.

    O godz. 14.30 przewidziana jest konferencja prasowa.

  • Gość: [Ja1] *.adsl.inetia.pl

    Qwerty: "po tragedii w Norwegii czytałem w sieci opinie niektórych sympatyków Nowej Prawicy (nie JKMa tym razem), którzy w pokrętny sposób starali się jakoś usprawiedliwiać Breivika, no bo w końcu ofiarami była socjalistyczna młodzież..."
    Pawmak: "nawet Błaszczak ostatnio w kontekście Breivika krytykował politykę multikulturalizmu".
    .
    Ja czytałem takie wypowiedzi, a nawet hymny pochwalne na jego cześć ("strzelał do lewactwa", "tępił robactwo", itd.) na takich portalach jak wp.
    Jednak między krytyką koncepcji multikulturowości (Błaszczak) a usprawiedliwianiem terroryzmu (internauci) jest spora różnica. Błaszczak oczywiście postąpił skandalicznie, ale grozi mu za to co najwyżej komisja dyscyplinarna w partii. Natomiast takimi wpisami jak przytoczyłem powyżej powinna się zająć ABW i prokurator. Oczywiście większość piszących te bzdury to zwykłe gimbusy, które podniecają się trollingiem i w następnym poście napiszą choćby że niepełnosprawnych trzeba tępić, ale nie wykluczam, że jest i paru faktycznych zwolenników tego psychopaty.
    .
    Oraz bełkotem Korwina ("do socjalistów powinno się strzelać"). W Polsce wbrew pozorom świrów nie brakuje. Kto mi zagwarantuje, że jakiś sfanatyzowany zwolennik KNP, który naczytał się o strzelaniu do socjalistów, nie wtargnie np. na kongres PO i nie wrzuci tam koktajlu Mołotowa? Temu panu przydałby się kaftan bezpieczeństwa i solidna dawka leków.

  • pawmak

    No jeżeli partia Samoobrona informuje oficjalnie o spotkaniu u jednego z liderów ruchów buntowniczych, to coś musi poważniejszego być na rzeczy. Zjednoczenie Samoobron popieram, przy czym nie bardzo wierzę, że będzie tak łatwo i zgodnie.

    Oczywiście że jest różnica między tym, co mówił Błaszczak, a tym, co piszą jakieś anonimy na forach, ale przecież Błaszczak jest jednym z najważniejszych polityków w Sejmie, a tamci to jakaś zwykła gównażeria, więc wiadomo, że jest różnica. Ale że radykalna gównażeria kogoś pisze największe idiotyzmy, to wiadomo, a że poważny polityk zapędza się w taką retorykę jak to miało miejsce, to już są jaja. Błaszczak przed żadną komisję partyjną nie trafi, takich numerów to nie ma...

  • Gość: [qwerty] *.polkowice.vectranet.pl

    Ale Maciejowskiego w końcu wyrzucili. ;) Czyli jak się okazuje nawet w PiSie są pewne granice. ;) Tyle że tamten to szeregowy radny, a Błaszczak to najbliższy klakier prezesa, więc jemu na pewno włos z głowy nie spadnie.

  • Gość: [KRZYSIEK] *.dynamic.gprs.plus.pl

    Pawmak:
    Dzięki za to że popierasz zjednoczenie Samoobrony. Wiem że nie będzie łatwo, ale w innych partiach są odejścia a potem powroty i sobie wybaczają. Tak powinno być w Samoobronie. Ci którzy odeszli powinni powrócić aby przez ciężką pracę dla Samoobrony naprawić swoje błędy z przeszłości. Ja będę trzymał kciuki za zjednoczenie.

  • Gość: [Marcin] *.adsl.inetia.pl

    Tak, tak, ten cham Błaszczak, propagator terroryzmu, chciał kary śmierci dla Breivika. I to jest wychwalanie Breivika? Mój kolega słyszał wypowiedź kogoś z Norwegii (Polki która tam mieszkała), że Norwegowie płacą za mnożenie się czarnych w ghettach. I myślała dodatkowo, że w Norwegii nie mają oni obowiązku szkolnego, co jest nieprawdą, bowiem żaden urzędnik pomocy społecznej nie będzie chciał pójść na taką dzielnię. Woli za to dręczyć polskie dzieci. Choć wagary dzieci z ghett też mają swoje plusy - o wiele poziom edukacji się robi i spokojniej. Nic dziwnego, że Norwegowie obawiają się z powodu wściekłych imigrantów. I tutaj pojawia się popapraniec który morduje grupę młodzieży na jakiejś wyspie. Uważam to za złe, ale nie uważam, że idee zabijają. Zresztą całe te zdarzenie jest bardzo tajemnicze. Trudno mi uwierzyć w taki splot wypadków, jakieś popsute śmigłowce, łodzie, itd? W kraju który należy do NATO?

    ".Fragment o tym, jak to społeczeństwo powinno naśladować swoich zdrowych, młodych, pięknych i atletycznych przedstawicieli, którzy obronią Naszą Cywilizację przed Obcymi, a nie patrzeć na jakichś połamańców, po prostu mnie urzekł.. "
    Nie, powinniśmy naśladować chorych i brzydkich! To ma sens... Pieprzyć jogging, lepiej ćwiczyć garba.

    Zresztą wartość piękna rozumuje się całkiem inaczej niż w starożytności... Niestety.

    Zresztą po nitce do kłębka sprawdziłem skąd się wzięła afera.
    Henryk Martenka napisał w ANGORZE: "na Woronicza podjęto właśnie decyzję o nietransmitowaniu para-olimpiady, internet zaś obiegła wypowiedź jakiegoś telewizyjnego kretyna, twierdzącego, że pokazywanie niepełnosprawnych sportowców jest takie nieestetyczne. Na oba fakty: zaniechanie obowiązującej (?) misji TVP i głupotę kretyna-decydenta, słusznie wzburzyła się opinia...

    JKM pisał kilkakrotnie o para-olimpiadach. Były kontrowersyjne komentarze wobec takich wypowiedzi, ale nie aż tak jak teraz. Przy czym bardziej krytykowane wypowiedź dot. sportu kobiet, który też uważa za błędny, gdyż w sporcie chodzi o to, żeby być najlepszy, a nie tworzyć jakieś podkategorie. A jak już to nie dawać im nagród tak wysokich jak mężczyznom. W końcu danie im osobnej kategorii jest przywilejem, więc już powinny się cieszyć, że chcą dać nagrodę wogóle. Tak samo z niepełnosprawnymi.
    Cały pierwszy artykuł był polemiczny wobec wypowiedzi kogoś z Angory, który odnosił się do wypowiedzi kogoś z TVP. Ogólnie czemu tak wielkie gromy nie padły ze strony obrońców para-sportu na TVP za wypowiedź - niewiadomo. Ciekawe czy TVP atakuje JKM? Bowiem stanowisko TVP jest identyczne jak stanowisko JKM (w tym przypadku, przynajmniej)? I wielka hipokryzja telewizji komercyjnych - nikt nie zakazuje im transmisji para-olimpiady, ale wielcy obrońcy uciśnionych jakoś tego nie robią. Czemu? Bo im się to nie opłaca, ale opłaca się krytykować Korwina.

    "Skończyło się to usuwaniem tych "brzydkich" i "cherlawych" jako nieprzydatną, bezproduktywną i rakowatą narośl na zdrowym ciele społeczeństwa (np. eutanazja chorych na schizofrenię - Korwin na pewno by się na to załapał)."

    Ale brednie. Korwin nikogo by nie zmuszał to usuwania kogokolwiek. Mówi, że nie ma co naśladować. Korwin pozwala istnieć nawet ćpunom. A, że biorą na siebie całe odium niepotrzebnych niebezpieczeństw - to ich sprawa. Ale czy to znaczy, że należy to naśladować? Co do eutanazji - jest on przeciwnikiem i sam przedstawia argumenty w tej mierze bardzo racjonalne, a nie tylko w stylu "Kościół zakazuje i już". Bo tak młodych ludzi się nie przekona.
    Co do eutanazji słabych - to zdobycz państwa opiekuńczego czyli całkowitego przeciwieństwa poglądów JKM. Krajem nadłużej stosującą eugenikę był raj socjaldemokratów - Szwecja. Nie mówiąc już o ludobójstwie Lapończyków. Z powodów zdecydowanie lewicowych. W USA też częściowo były eugenika w niektórych stanach. Najwięcej przypadków było w Kalifornii (o ile się nie mylę), a to stan dosyć lewicowy był zawsze.

  • planktonpolityczny

    @MArcin

    Co do Norwegii - wśród emigrantów przeważają obywatele państw UE, wśród 15 największych mniejszości etnicznych 172 tys. ludzi pochodzi z UE (z Polski najwięcej), z krajów islamskich 132 tys., 52 tys. z Azji, a 22 tys. z innych państw Europy.

    Co do naśladownictwa, wątpie, by ktoś, kto jak ja podziwia paraolipijczyków, chciał się okaleczyć. Korwin, jak zwykle szuka taniej sensacji, bo nic innego nie potrafi, niestety. Oczywiście wartościami naszej cywilizacji jest piękno i intelekt, dlatego ludzie, którzy zaniedbują zdrowie i kondycję budzą, moim zdaniem słusznie, negatywne emocje, sam ćwiczę codziennie. Jednak paraolimpijczycy nie są winni swojego stanu, a to że potrafili pokonać kalectwo i jeszcze walczyć sportowo, czyni ich o wiele, wiele lepszymi, niż takich ludzi jak ja, dla których uprawianie sportu to pestka.

    TVP nie emituje paraolimpiady, bo raczej kasy nie ma, a nie, że komuś przeszkadza estetyka. Poza tym, gdzie jest oficjalne stanowisko TVP, dlaczego nie emitują paraolimpiady. Nigdy nie emitowali, a że JKM pisząc oficjalnie co myśli, powołując się na zasłyszane plotki z 3 ręki, to jego niedopatrzenie.

    Co do Kalifornii, od 1945 r. 22 lat gubernatorami byli Demokraci, a aż 35 Republikanie.



  • Gość: [Ja1] *.adsl.inetia.pl

    @autor bloga: kiedy Twoim zdaniem UPR miała najsilniejsze kadry? Sensowni ludzie, jak mi się wydaje, stopniowo odchodzili z partii, skonsternowani właśnie takimi bzdurami jak powyżej.
    UPR (obecnie KNP) to typowa sekta polityczna, podobnie jak PiS. Gdyby pozbyli się swojego wodza 10-12 lat temu, mieliby szansę pójść do góry. Tyle że on w takiej sytuacji zrobiłby manewr taki jak niedawno, czyli założyłby własną partię, do której przeszłaby sympatia wszystkich gimbusów ("łeee Korwin ale supcio"), a sensowni ludzie zostaliby zmarginalizowani.
    Czasem dla sportu śledzę "dyskusje" m.in. byłych i obecnych (jak przypuszczam) członków UPR/KNP pod artykułami na stronie nczasu. Takiego błota jakim ci sekciarze się tam obrzucają nie widziałem nawet na onecie. Czy ktoś sensowny jeszcze w tej partii pozostał?
    Chętnie poczytałbym dłuższe wypowiedzi byłych członków na temat tej partii, jej wodza i struktur (nie mówię o Jóźwiaku i o członkach obecnego UPR).

  • Gość: [KRZYSIEK] *.dynamic.gprs.plus.pl

    W najnowszym sondażu TNS Polska Ruch Palikota balansuje na granicy progu wyborczego, a PSL i Solidarna Polska Ziobry mają tylko po 3%. Partia JKM o którym tu dużo się mówi zaledwie 1%. Najciekawsze jest to że tak jak przewidywałem liczba niezdecydowanych rośnie i wynosi obecnie 32%. Więc tak jak zawsze podkreślam Samoobrona ma o co walczyć.

  • wojtek3maja

    migalski w po ?
    www.wprost.pl/ar/346659/Tusk-tworzy-front-jednosci-narodowej/

  • wojtek3maja

    natemat.pl/30151,prywatny-czy-polityczny-grill-roman-giertych-zaprosil-na-weekend-kaminskiego-sikorskiego-kalisza-i-poncyljusza

  • pawmak

    Bez żartów. To cały PJN musiałby wejść do PO, a to obecnie niemożliwe. Jakby Sikorski został szefem PO i ona by się nie posypała, to może, ale trudno sobie wyobrazić Jakubiak, która Sikorskiego wyzywała od chamów i miała o nim złe zdanie. Co do Giertycha, to on do polityki wróci, jeśli powstanie partia Gowina (może z Sikorskim, który byłby jej szefem), albo Sikorski zostanie szefem PO, która się nie posypie z prawej strony. Do PO Tuska nie wejdzie na pewno, a to że broni syna Tuska, to jest usługa tylko adwokacka, a jeśli ktoś mówi o jakimś oswojeniu z elektoratem, to tylko o tyle, że jak ktoś będzie popierał partię Sikorskiego, to o tyle nie powinien mieć oporów przed Giertychem, że on nawet syna Tuska bronił. A w ogóle to Giertych w ostatnim wywiadzie już się poprawił i powiedział, że wyłącznie ludźmi Unii Wolności otoczył się prezydent (a nie że ludźmi lewicy). Powiedział też, że w Polsce prawicę powinna reprezentować PO, która na wzór amerykańskich republikanów zrzeszałaby ludzi od skrajnej prawicy po lewicę w stylu Palikota.

    Tusk powiedział 3 dni temu, że paraolimpiada nie wzbudza takich emocji jak normalna olimpiada i że chyba parasportowcy są otoczeni dobrą opieką. Wypowiedź ta została wczoraj mocno skrytykowana w Szkle. Sami paraolimpijczycy mają pretensje do rządzących o macosze traktowanie. Działania na rzecz sportu paraolimpijskiego popiera cały Sejm, bez względu na to, czy prawica czy lewica. Korwin może sobie nazywać PiS czy Solidarną Polskę lewicą, ale przecież tylko w sensie gospodarczym, bo kulturowo to bezdyskusyjnie prawica, więc niech nie gada bzdur, że tylko lewica się z nim nie zgadza. Chociaż dzisiaj w Śniadaniu w Trójce to Rozenek wspomniał o Korwinie, że skandaliczna wypowiedź, ale prowadząca powiedziała, że lepiej o tym nie mówić i że Korwin nie powinien już być zapraszany do mediów.

  • Gość: [KRZYSIEK] *.dynamic.gprs.plus.pl

    Wczoraj o 22.30 goście Superstacji był JKM. Wypadł bardzo słabo, plątał się w swoich wypowiedziach po prostu żenada.

  • pawmak

    Ale ma 1% w tym sondażu, a PJN raczej 0. W tym sondażu nie mówmy np., że Ruch Palikota balansuje na granicy progu, bo jeśli wliczyli te 32% do wyników, to wyniki są podane w sposób manipulacyjny. Np. Solidarna Polska nie ma 3%, tylko 4 - każdej partii należy doliczyć 1/3 tego, co ma.

    Początek mojej poprzedniej wypowiedzi odnosił się oczywiście do Migalskiego, a nie do grilla u Giertycha, o którym przeczytałem po komentarzu. Ale zdania nie zmieniam. A jeśli to polityczne spotkanie, to co tam Kalisz robi? Może być dla niepoznaki, ale po co miałby się wtajemniczać w tajne gry prawicy? I ten anonimowy były polityk PiS, to nie napisali, czy biorący udział w tym grillu.

    Błaszczak oczywiście nie broni Breivika, ale na pewno w jego kontekście nie powinien mówić o takich poglądach, bo to się kojarzy tak, jakby go usprawiedliwiał. A Maciejowskiego wywalili po już naprawdę brutalnym chamstwie i to niejednokrotnym. Zresztą pewnie nie tyle za prezydenta, co bezpośrednio pewnie za ośmieszenie partii wpisem, że kibolscy bandyci bronią honoru Polski, bo się leją z Ruskimi.

  • Gość: [KRZYSIEK] *.dynamic.gprs.plus.pl

    Pawmak:
    Z tymi niezdecydowanymi to może być tak jak mówisz Ty, ale może też być inaczej. Możliwe że ci niezdecydowani nie będą chcieli oddać głosu na partie które są podawane w sondażach tylko na kogoś innego. Mam nadzieje że to będzie Samoobrona :)

  • Gość: [Harkew] *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @KRZYSIEK
    Jakbyś się czegoś dowiedział to daj znać.

    @Ja1
    Pytaj, co chcesz wiedzieć.

    Z innych planktonowych wiadomości: zarejestrowana w sierpniu Demokracja Bezpośrednia ma Walne w Krakowie 29 września. Obserwatorzy będą wpuszczani, tylko mają się do 14 września zapowiedzieć.

  • Gość: [Mariusz W.] *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    To bardzo dobra decyzja administratora bloga!

    Można mieć pretensje na zasady paraolimpiady, czy też przeliczniki. Ale nie na samą ideę paraolimpiady. A już zrównywanie niepełnosprawnych z mordercami i zboczeńcami, to w ogóle nie wymaga komentarza. Niepełnosprawność jest rzeczą normalną, można z nią w miarę normalnie żyć czy uprawiać sporty. To nie jest brzydki pryszcz na twarzy, po którym po kilku dniach nie będzie śladu.

    Korwin tym wpisem się całkowicie skompromitował. Najgorsze jest to, że nawet taki wpis nie zraża jego zagorzałych "internetowych" zwolenników. Zapewne gdyby napisał że Słońce krąży wokół Ziemi to pewnie też by to łyknęli i bronili tej tezy.

  • pawmak

    Że pełnomocnik Kozłowska-Rajewicz ostro pojechała po Korwinie to oczywiste, ale ostro wypowiedzieli się również twardzi prawicowcy: Piłka i Libicki (którego jeszcze w zeszłym roku niektórzy proponowowali ściągnąć do KNP). To trzeba `Czarno na białym` we wtorek oglądać.

    Stanowisko SD za prywatyzacją mediów publicznych.

  • Gość: [Ja1] *.adsl.inetia.pl

    O, chętnie posłuchałbym właśnie wypowiedzi Libickiego na temat tego bełkotu Korwina o niepełnosprawnych i paraolimpiadach.

  • Gość: [ścibor] 193.17.174.*

    Dziś o 20.50 pierwsze po wakacjach MK (gościem będzie Wipler). Z planktonowych info do programu wraca młodzieżówka PPP.

  • Gość: [Amiel] *.dynamic.chello.pl

    Libicki miał ostre starcie w budynku TVN z Korwinem, niewykluczone że będzie pozew mec. Giertycha (jako pełnomocnika Libickiego) w tej sprawie.

  • pawmak

    Te niebieskie linki w nazwiskach Piłki i Libickiego to odnośniki do ich wypowiedzi, bo mam wrażenie, że niektórzy w nie nie klikają :)

    Dzisiaj Olejnik zaczęła program, że nie mówimy o Korwinie, bo jest faszystą. W studiu był m.in. Czarnecki, który jeszcze niedawno nazwał go kochanym wariatem - ciekawe, czy podtrzymuje.

  • Gość: [xyz] *.zabrze.vectranet.pl

    O trzeba obejrzeć MK! Też dobrze, że jest poszerzenie składu młodzieżówek o nową, zawsze to jest dodatkowa strona do dyskusji.
    Dla mnie Korwin jest skończony. To jest kwestia, że jak nie trzeba się odzywać to lepiej się nie odzywać i tyle. Wolę, jak mówi w kwestiach np. gospodarczych niż gada (a bardziej pisze) o Grodzkiej czy paraolimpiadzie. Też poruszając takie kwestie on robi bardzo złą reputację partii...naprawdę czasem się ma wrażenie, że JKM specjalnie robi taką tanią sensację czym szkodzi. A czy specjalnie szkodzi? Cóż...

    Też chyba nie przypadek, że partie typu zbliżonego do KNP odnoszą lub odnosiły w przeszłości wyniki o których Nowa Prawica by mogła pomarzyć.

  • wojtek3maja

    www.wprost.pl/ar/346829/Kluzik-Rostkowska-wejdzie-do-rzadu/

  • Gość: [Harkew] *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @xyz
    Które partie masz na myśli?

  • Gość: [xyz] *.zabrze.vectranet.pl

    Partie takie jak: Austriacka Partia Wolności czy Partia Wolności z Holandii. Choć to raczej dość luźne skojarzenie, chodzi o tzw. nową skrajną prawicę. Jednak mam też świadomość, że w tamtych krajach są całkiem inne uwarunkowania które mogły zdecydować o szerszym poparciu dla tych partii.

  • Gość: [Amiel] *.dynamic.gprs.plus.pl

    Kilka słów o nowej okołoplanktonowej inicjatywie: nowakdominik.blogspot.com/2012/09/wojna-z-piecioma-pzpr-ami.html
    Co do PPP w MK to jeśli mnie pamięć nie myli (a byłem uczestnikiem killku programów) to Wasz powrót do MK a nie pojawienie się po raz pierwszy, prawda? Cieszy mnie to że w MK jako jednym z niewielu programów można obejrzeć naprawdę szeroki wachlarz ugrupowań.

  • Gość: [ścibor] 193.17.174.*

    @Amiel: Oczywiście, że powrót, nigdzie nie pisałem, że będziemy tam pierwszy raz.

  • Gość: [xyz] *.zabrze.vectranet.pl

    @Amiel:
    Ja przyznam, że sceptycznie spoglądam w stronę jednomandatowych okręgów, możliwe, że sprawdziłoby się to w wyborach samorządowych. Ale w wyborach do Sejmu raczej bym postawił na system mieszany, ewentualnie na znany z Australii system głosu alternatywnego :-)
    Choć to jest też pewnie tak z tymi systemami, że w każdym można wskazać plusy i minusy.

  • pawmak

    Kukiz lubił w poprzedniej kadencji mówić właśnie o 4 PZPRach (PO, PiS, SLD, PSL). A Kowal bardzo go namawiał do głosu na PJN po tym, jak zapowiedział, że nie pójdzie na wybory. Z jego listu do Kowala wynikało jakby, że dał się przekonać. Jeśli chodzi o to, co mówi w sprawie JOW, to ja go nie rozumiem. Niedawno odpowiadaliśmy tu Krzyśkowi, że jak Palikot miał zrealizować postulaty gejowskie itp., skoro nie ma większości. Tak samo jest z JOWami - PSL dał się przekonać do JOWów do Senatu, ale do Sejmu już nie, są jakieś granice kmompromisu. To, że do Senatu wprowadzono JOWy (a także wcześniejszy fakt zebrania tych podpisów, które później nie mogły być wykorzystane, bo się kadencja skończyła), to najlepszy dowód na to, że generalnie PO opowiada się za JOWami. A ponieważ efekt wprowadzenia JOWów do Senatu był praktycznie żaden (podobny, jeśli nawet nie bardziej spolaryzowany układ mandatów w tej izbie), to jaki jest tu sens takiej heroicznej walki o JOWy do Sejmu? A o inicjatywie Kukiza na swojej stronie napisał już parę dni temu UPR. Co jeszcze do samego Kukiza, to czemu on, zwolennik często liberalnych rozwiązań, popiera Piotra Dudę? Mi on wygląda ogólnie na kogoś, kto z prawicowej, tylko nie pisowskiej strony, chce dokopać Platformie, niezależnie z tymi czy z tamtymi.

    Co do PPP w MK, to przypomnę, że reprezentowali tam tę partię przedstawiciele Alternatywy Socjalistycznej z Kacprem Plutą na czele, którzy rok temu odeszli z partii. A dzisiaj to ciekawe, czy będzie jakiś oddźwięk wypowiedzi Korwina :P KNP jest tam najaktywniejszą młodzieżówką, więc mogą ją atakować.

  • Gość: [KRZYSIEK] *.dynamic.gprs.plus.pl

    Pawmak :
    Ja nie jestem elektoratem Janusza Palikota. Napisałem tylko kiedyś że Palikot oszukał ponieważ nie zrealizował żadnego z zapowiadanych postulatów który obiecywał swojemu elektoratowi i to powinno być zmartwieniem jego zwolenników.
    Mnie bardziej interesuje przyszłość Samoobrony i jej postulaty np. walka z ubóstwem, bezrobociem, problemy polskiego rolnictwa itp.

  • pawmak

    Przecież nie o to mi chodziło, pisałeś o tym w kontekście rzekomego rozłamu w Ruchu Palikota, że się nie dziwisz, czemu mieliby odejść.
    A propos Samoobrony, to miała być przed chwilą ta konferencja, ciekawe co z tym zjednoczeniem.

    W uzupełnieniu kilku powyższych tematów:
    wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/libicki-wspieram-kukiza-i-idee-jednomandatowych-ok,1,5241137,wiadomosc.html
    Trochę tendencyjny wywiad, ale z mądrym rozmówcą. Z tymi JOWami to się okazuje w ogóle, że do Sejmu to konstytucję trzeba zmienić, a takiej większości to PO nawet z PSLem nie ma, więc niech Kukiz odrobinę zrozumienia okaże. Aha, oprócz PiS-u jeszcze ziobrystów trzeba wyłączyć z prawicowców, przy pomocy których Kukiz dokopuje PO, bo do Ziobry ma duży krytycyzm, a oni już nie są w PiS-ie.

  • Gość: [Ja1] *.adsl.inetia.pl

    @Krzysiek: "Napisałem tylko kiedyś że Palikot oszukał ponieważ nie zrealizował żadnego z zapowiadanych postulatów który obiecywał swojemu elektoratowi i to powinno być zmartwieniem jego zwolenników."

    Ciekawe, jak miał niby zrealizować swoje postulaty? Pstryknąć palcami?
    Palikota, w przeciwieństwie do Samoobrony wicepremiara Leppera w rządzie nie było.

  • Gość: [Amiel] *.dynamic.chello.pl

    Pawmak nie zgadzam się że skutek wprowadzenia JOWów do Senatu był żaden. W nowym Senacie nie ma skandalistów ani spadochroniarzy, są wyłącznie reprezentanci lokalnych społeczności. Nawet jeśli posiadają legitymację partyjną to nie da się ukryć że realnie reprezentują swoją społeczność. Większość ekspertów zgadza się z tym, że jednomandatowe okręgi wyborcze zwiększają możliwość rozliczania polityków przez wyborców. Jeśli parlamentarzysta nie działa na korzyść swoich wyborców, będzie personalnie rozliczony w następnych wyborach.

  • Gość: [Amiel] *.dynamic.chello.pl

    @ścibor xyz pisał o poszerzeniu składu młodzieżówek w MK o nową stąd chciałem się upewnić że to powrót.
    @xyz Zgadzam się, każdy system ma wady i zalety ale sądzę że JOWy byłyby dla Polski najlepsze (największe wady to przechodzenie stopniowe do systemu dwupartyjnego oraz niereprezentowanie w parlamencie większości społeczeństwa).
    @pawmak Wtedy gdy zbierali podpisy tez nie mieli większości żeby to zrobić, czyżby wciskali ludziom kit?

  • pawmak

    Skandalistów by i tak nie było, a jeśli jacyś ukryci (typu Ludwiczuk), to i tak by nie było w momencie wyborów o tym wiadomo. A największy skandalista w poprzedniej kadencji to chyba był Stokłosa, który jakby nie było... był wybrany w JOWie i to szerszym niż obecne okręgi, bo w całym dawnym pilskim. Może teraz i senatorowie są bardziej równomiernie reprezentatywni, pod tym względem to prawda. Ale jeśli, jak zauważył autor, tylko 1 ze 100 senatorów nie był popierany przez PO albo PiS, to w przyszłości i eksperymenty ze spadochroniarstwem nie będą tych partii drogo kosztowały...

    Co do akcji PO, to przecież ludzie i partie zbierają podpisy za różnymi inicjatywami. Ta z 3 Królami w końcu przeszła (chociaż nie od razu), ale np. PiS czy SLD zbierające teraz podpisy za niewydłużaniem wieku emerytalnego też można powiedzieć robią wodę z mózgu. Platforma była wtedy nową partią i demonstrowała swoje poglądy, pokazywała obywatelskość, którą ma w nazwie. Przecież nie będzie zbierać podpisów w każdej kadencji. Jak się tylko dało, to wprowadziła JOWy do Senatu, a że do Sejmu potrzeba większości konstytucyjnej, to są twarde fakty.

  • pawmak

    Chociaż autor pomylił się trochę, bo kandydaci PSL jednak pokonali kandydatów PO i PiS - minimalnie, ale jednak. Ale 3 na 100 (w tym 2 z komitetu znaczącej partii) to też mizerny wynik.

  • pawmak

    nczas.com/wiadomosci/polska/korwin-mikke-co-wydarzylo-sie-w-tvn-24-przeprosze-senatora-libickiego-olejnik-pozwe-do-sadu/

  • Gość: [UP] *.tktelekom.pl

    Refleksje w UP www.uniapracy.org.pl/

Dodaj komentarz

© PLANKTON POLITYCZNY
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci