Menu

PLANKTON POLITYCZNY

Blog polityczny o planktonie politycznym

Jak wygrywa się wybory w internecie

planktonpolityczny

Janusz Korwin-MikkeJakiś czas temu Janusz Korwin-Mikke podnosił swoich zwolenników na duchu, podając przykład ostatnich wyborów w Nowej Zelandii. Tam partia, która była druga w wydawaniu pieniędzy na kampanię zdobyła tylko kilka procent głosów i nie uzyskała żadnego mandatu. W domyśle miał to być dowód, że wielkie pieniądze nie gwarantują sukcesu, więc nie ma co się zrażać do zawsze ograniczonego finansowo JKM-a.

Jednakże lider Nowej Prawicy nie napisał jaka była sytuacja tej partii. Powstała zaledwie trzy miesiące przed wyborami. Stworzył ją milioner Colin Craig, który już wcześniej bez powodzenia działał w nowozelandzkiej polityce. W dodatku jego Konserwatyści nie mogli liczyć na efekt świeżości, bo na swoje listy wpuścili mnóstwo kandydatów z mniejszych partii, które od dawna przegrywały wybory. Tak więc wynik ten - pierwsze miejsce pod progiem - można uznać za sukces, a nie porażkę, z której można wyciągać pochopne wnioski.

Post JKM-a skojarzył mi się z raportem Instytutu Spraw Publicznych nt. wykorzystania internetu w ostatnich wyborach. Zajęli się tam również fenomenem JKM-a, który ma sporą przewagę w społeczności internautów, ale nie może tego przekuć na realne poparcie. W zeszłym roku podobną internetową popularność miał Palikot, a zdobyło prawie 10 razy więcej głosów. Dlaczego tak się stało?

Jednym elementem, który różnił tych dwóch polityków w internecie była ich obecność na największych portalach informacyjnych. Palikota było tam pełno, a JKM-a mało. Te strony odwiedzają miliony internautów, natomiast strony liderów, czy partyjne - tysiące. Tam jest właśnie ukryta klucz do skutecznej politycznej kampanii internetowej. Setki blogów korwinowców, popularny serwis, intensywne działania w social media, graniczące czasami z trollingiem dają mało, bo wciąż dostarczają informacji tej samej, w gruncie rzeczy niewielkiej grupie internautów.

Z portalami jest zupełnie inaczej - kilka stron i ogromne pole wyborczego rażenia. Według raportu to stamtąd wyborcy czerpali najwięcej informacji o kandydatach. Trzeba również zaznaczyć, że tylko co czwarty wyborca szukał jakiś wiadomości o startujących w internecie. Więc wielkich grup wyborców tam się nie upoluje. Dlatego zamiast blogować, trzeba pójść śladem Palikota i zjeździć całą Polskę.

                                                         * * *

Ścibor ma rację, SYRIZA znów jest na czele sondaży. Będzie mogła stworzyć koalicję z komunistami i Demokratyczną Lewicą. Jednakże Nowa Demokracja i PASOK mają lepsze notowania niż ostatnie wyniki wyborcze. Złoty Świt spada do 4 proc.

                                                         * * *

Followuj autora bloga na TWITTERZE

Zostań bloga FANEM NA FACEBOOKU

STRONA GŁÓWNĄ BLOGA

SPIS PARTII

Można komentować bez logowania. Plankton nie zna ograniczeń.

Komentarze (148)

Dodaj komentarz
  • Gość: [adi] *.dynamic.gprs.plus.pl

    z tego co mi wiadomo to jkm więcej zjeździł Polskę przed wyborami i w czasie wyborów niz Palikot a efekt równie mizerny, dlatego wniosek końcowy w tej sytuacji.. nieprawdziwy

  • Gość: [ktoś] 178.23.109.*

    Do Wojtka Pan Warchulski nie jest w Samoobronie już oj była dziś burzliwa dyskusja będzie niedługo komunikat na stronie i relacja na stronie partii nie będę wyprzedzał faktów będzie upamiętnienie rocznicy śmierci nAndrzeja Leppera i tyle na razie napiszę było rzeczowo chwilami emocjonalnie.

  • Gość: [ścibor] *.instalnet.com.pl

    @ktoś: Napisz coś więcej. Czemu Warchulski odszedł od Samoobrony?

  • Gość: [ktoś] 178.23.109.*

    Odszedł po śmierci lidera śp Andrzeja Leppera podobnie uczynił np Pan Socha odeszli także przyjaciele tak mogę napisać śp Andrzeja Leppera -min Pani Łyżwińska która odważnie i mądrze stwierdziła nie wyobrażam sobie Samoobrony bez charyzmatycznego śp Andrzeja Leppera co do szczegółów spotkania cóż omawiana była możliwość współpracy min z takimi partiami jak Twoja ścibor czyli PPP były uchwały ale szczegóły myślę jutro po relacji na stronie Samoobrony debata była rzetelna długa chwilami emocjonująca tyle na razie.

  • Gość: [ktoś] 178.23.109.*

    Scibor niektórzy działacze nie wierzyli po prostu ,że bez tak wspaniałego Polaka i przywódcy przetrwamy wielu w rozmowach ze mną mówi to już nie to co było i taka jest prawda.

  • Gość: [ścibor] *.instalnet.com.pl

    @ktoś: Przecież Warchulski startował z naszych list jako kandydat Samoobrony właśnie. Nic nie słyszałem o tym żeby z SO odszedł, chyba, że jakoś ostatnio.

  • Gość: [ktoś] 178.23.109.*

    Dzisiaj na radzie go nie widziałem Sandra Lewandowska i Pan Socha odeszli na 100 sami Pan Maksymiuk został wykluczony ja nie napisałem ,że nie startował Pan Warchulski od Was napisałem otwarcie ,że podobnie jak ja miał przekonanie ,że bez Andrzeja Leppera to będzie ciężko przetrwać partii.

  • Gość: [ktoś] 178.23.109.*

    Lider Pan Kuropatwiński od Was startował też to pamiętam ścibor a może niedaleko będziemy razem ppp i samoobrona kto wie no nic już nie napiszę pozdrawiam

  • Gość: [ktoś] 178.23.109.*

    Dobra z ciekawostek miałem okazję ro0zmawiać z Panem Prochoniem liderem partii i tak Samoobrona będzie miała do końca roku nowych liderów woj odbędą się kongresy we wszystkich 16 woj władzę mają przejmować młodzi ludzie po Samoobrona rozpoczyna przygotowania do Eurowyborów , wyborów parlamentarnych i uwaga prezydenckich - po raz pierwszy partia będzie miała kandydata/ kandydatkę nie lidera - Pan Prochoń nie będzie kandydował po 3 Samoobrona zaprasza wszystkie uwaga mniejsze partie do współpracy na partnerskich zasadach i z poszanowaniem odrębności itd cel wystawienie mocnej listy partii w wyborach do sejmu 2014.

  • Gość: [ścibor] *.instalnet.com.pl

    Ale pisałeś, że odszedł od SO, tymczasem nic mi na ten temat nie wiadomo, a staram się być na bieżąco z życiem politycznym mojego regionu i niewiele rzeczy umyka mojej uwadze.

  • Gość: [ktoś] 178.23.109.*

    Pan Warchulski na pewno sympatyzuje nadal z Naszą formacją od dawna go jednak na zebraniach naszych nie widziałem stąd wnioskuję ,że w partii nie działa już mogę się opczywiście mylić ten wątek nie jest istotny istotne są dwie sprawy Samoobrona nie zrezygnuje z własnego szyldu ,będzie prowadziła rozmowy z mniejszymi organizacjami patriotycznymi i społecznymi wystawi swoich kandydatów we wszystkich mozliwych wyborach a na Prezydenta 2015 kandydatkę/kandydata nie będącego liderem partii to przełom Pan Prochoń to człowiek honoru jak mówi ,że chce silnej Samoobrony to słowa dotrzyma w to wierzę i z optymizmem patrzę w przyszłość.

  • akwilon_stg

    A może poparcie dla JKM jest po prostu czysto wirtualne? Ma grupkę, która w Internecie nabija ruch i rzekome poparcie, a jak dochodzi do głosowania, to wychodzi prawdziwe poparcie.
    Co do przełożenia kasy na wynik wyborczy, to jakiś czas temu u siebie pisałem o tym i wyszło, że i u nas można wydać masę, a ledwo kreskę przeskoczyć.

  • Gość: [KRZYSIEK] *.dynamic.gprs.plus.pl

    ktoś : Absolutnie zgadzam sie z Twoim ostatnim komentarzem. Cieszę się ,że Samoobrona nie zrezygnuje z własnego szyldu i będzie walczyć dalej. Jestem pewien,że przyszłość będzie należała do takich partii. Więcej napiszę po ukazaniu się oficjalnego komunikatu na stronie Samoobrony.

  • Gość: [ktoś] 178.23.109.*

    Jeszcze na koniec napiszę ,że działacze Samoobrony wspólnie jako związek i partia zamierzają godnie donośnie uczcić pamięć wielkiego naszego Przywódcy Andrzeja Leppera 5 sierpnia w Warszawie będziemy wszyscy Razem!! a sposób upamiętnienia śp Andrzeja Leppera będzie naprawdę godny doniosły i usłyszą o tym media.ktoś

  • pawmak

    4 marca tego roku Warchulski został wybrany do rady krajowej, więc jeśli odszedł, to na pewno nie z powodu śmierci Leppera. Chyba że jest jeszcze jakiś Bogdan Warchulski i nie pomylili się na stronie.

    W tym nowym zarządzie SLD znalazł się Kalisz, a więc wrócił. Napieralski nieoczekiwanie nie dostał się do zarządu, a z Olejniczaków tylko Wojciech. Piszę, bo to taka półplanktonowa partia o reprezentacji parlamentarnej zbliżonej do Solidarnej Polski. A propos, to ponoć do SolPol na Podlasiu wg 1 z pełnomocników oprócz byłych działaczy PiS przystępują m.in. osoby "ze środowisk akademickich". I teraz zagadka, czy chodzi o jakichś wykładowców, czy po prostu o studentów, bo to zasadnicza różnica...

  • Gość: [chart] *.play-internet.pl

    O Bogusławie Warchulskim znajomi często mówią Bogdan, stąd pewnie pomyłka.

  • pawmak

    No i jak się tam gdzieś nie pojawił, to nie znaczy że w partii nie jest.

    Jednak chodzi o wykładowców, bo szef tamtejszgo koła akademickiego to wykładowca i lekarz.

    Są artykuły Szczepankiewicza na stronie UPR, więc współpraca jest. Ale chcą zrezygnować z tradycyjnej nazwy? Może jak zrezygnują, to korwiniści ją przejmą ;) Ale z nazwą KNP jest jak ze wszystkim - na początku się nie podobało i każdy krytykował, a nikt się nie zastanawia nad nazwą, tylko jest i tyle, już nikt nie krytykuje. Podobnie np. jest z logami niektórych partii.

  • awdar

    Krytykują, a co więcej, nie przyjęła się. Ile osób spotkanych na ulicy będzie kojarzyło JKM i poprawnie przypisze to nazwisko do jego foty? pewnie ponad 80%. A ile do KNP? 10%? 15?

  • pawmak

    A ile do UPR. Ale nazwa Nowej Prawicy była głośna przy okazji afery wyborczej. Poza tym logo wszędzie lansują. Ale część korwinistów z Żółtkiem na czele walczyła przecież o niezawłaszczanie nazwy, więc jeśli UPR utworzy nową partię pod inną nazwą, to Korwin może zmienić nazwę swojej partii na UPR i też ludzie szybko skojarzą, bardziej niż KNP. Mogą nawet zrobić taki manewr jak kiedyś z wegetującą PJKM albo Bubel z SN, że zarejestrują drugą partię, żeby w razie czego się przydała. Chyba że józwiakowcy nie wyrejestrują starej partii żeby mieć prawo do nazwy, i też będzie wegetowała w ewidencji.

  • pawelooss

    Raczej nie wyrejestrują. W końcu tak walczyli o sentyment. ;)

    A ten Ruch Narodowy może okazać się konfederacją, więc każde następne logo uwydatniające, że łączy i skupia prawicę, się przyda.

    ___

    Czemu ludzie rezygnują z sympatyzowania z UPR/KNP? Potencjał jest, jak pokazały niedawno sondaże, nawet na 10%. Ale z czasem pewnie do głosu dochodzi konformizm i młodzieńczy radykalizm się uspokaja. Sam już dawno przestałem być ślepym gorącym fanem (a może nigdy takim nie byłem) bezkompromisowego reakcjonizmu. Fakt, rozwiązania rynkowe są znacznie lepsze od państwowego etatyzmu, ale w obecnej sytuacji geopolitycznej Polska nie może stać się rajem podatkowym, więc niech chociaż te podatki upraszcza. A dlatego że ludzie boją się drastycznych zmian (prywatyzacja), to lansuję niedawno napotkany i "lewacki" być może pomysł bonu socjalnego (niepełnego dochodu podstawowego), który dostawałby każdy obywatel RP i każde jego dziecko. Myślę że o wiele łatwiej przeszedłby postulat oddania większości dziedzin rynkowi, gdyby ludzie dostali w zamian poczucie bezpieczeństwa w postaci stałych równych pieniędzy na zapewnienie sobie tych wszystkich "zdobyczy socjalnych". Bo na razie wiekowe lewicowe przyzwyczajenia kulturowe zrobiły swoje, skutkiem czego jest totalny impas, "co by to było" i "jeszcze tak nie było, żeby nie było"...

  • pawelooss

    "Dlatego zamiast blogować, trzeba pójść śladem Palikota i zjeździć całą Polskę."
    W przedwyborcze wakacje trochę zjeździł... Ale rzeczywiście kilkukrotnie mniej od Palikota. Niemniej jednak trochę się ścigali. Pamiętam, jak JKM w jeden dzień zawitał na Hel, a następnego dnia udałem się już do Gdańska, by posłuchać drugiego Janusza. ;)

  • Gość: [ktoś] 178.23.109.*

    Szanowni przyjaciele nie chciałbym się chwalić po raz kolejny ale przewidziałem nowego przywódcę serbów pisałem nie tak dawno ,że w mojej wizji Serbia będzie miała nowego prezydenta który nieznacznie wygra z obecnym mam nadzieję ,że to Pan Michał ma zapisane w archiwum pozdrawiam serdecznie wszystkich.

  • wojtek3maja

    ktos
    napisz cos wiecej bo komunikat z waszej strony nic nie mowi

  • Gość: [KRZYSIEK] *.dynamic.gprs.plus.pl

    Ktoś
    W komunikacie na stronie Samoobrony jest napisane że na spotkaniu Prezydium Samoobrony rozmawiano w ogóle o innych sprawach niż Ty piszesz w swoich komentarzach jak to wytłumaczysz.

  • Gość: [ktoś] 178.23.109.*

    Dobra Samoobrona jak już pisałem nie zrezygnuje z własnego szyldu ale zaprasza z poszanowaniem ich odrębności wszystkie mniejsze środowiska narodowo-patriotyczne i społeczne i związki rolnicze do wspólnego startu i współpracy pod szyldem partii Samoobrona na najbliższym możliwym kongresie krajowym przyjmie imię Andrzeja Zbigniewa Leppera do 10 czerwca br odbędzie się 1 ogólnopolski kongres młodych Samoobrony Samoobrona zamierza wystawić kandydatów do pe ,sejmu senatu we wszystkich okręgach wyborczych związek i partia wspólnie godnie ,z szacunkiem i tak jakby chciał czyli aktywnie!! w dniu 5 sierpnia uczci pamiec Andrzeja Zbigniewa Leppera wystawi rowniez dobrego kandydata na Prezydenta 2015 nie lidera to ciekawostka.

  • Gość: [ktoś] 178.23.109.*

    Wszystko co napisalem wiem po rozmowie z liderem ugrupowania Panem Prochoniem.

  • wojtek3maja

    @ktos
    napisz jakie organizacje - nazwy,pozdrawiam
    @pawmak
    ciekawa strona
    en.wikipedia.org/wiki/Table_of_political_parties_in_Europe_by_pancontinental_organisation

  • Gość: [KRZYSIEK] *.dynamic.gprs.plus.pl

    Ktoś
    dziękuję za informacje widzę że moje postulaty zostały spełnione i na pewno nie tylko moje ale wszystkich sympatyków Samoobrony muszę przyznać że bardzo się cieszę bo to bardzo dobra wiadomość dla Samoobrony i Polski.

  • awdar

    na posła też nie będzie kandydował?

  • Gość: [ktoś] 178.23.109.*

    Awdarowi odpowiem Andrzej Prochoń to jeden z nielicznych działaczy ugrupowania który nigdy!! nie był posłem wiem ,że absolutnie mu na tym nie zależy wojtek te organizacje znasz to min błękitna Polska organizacje rolnicze ,organizacje emerytów ,bezrobotnych itd wszystkie mniejsze których wspólnym patronem byłaby Samoobrona.

  • wojtek3maja

    boguslaw rogalski w wspolpracuje z pis
    ecrgroup.eu/wp-content/uploads/2012/02/ECR-Staff-Organigramme-Feb-2012.pdf

  • Gość: [ktoś] 178.23.109.*

    post ostatni kieruję do Pana Michała można by było uatrakcyjnić ten ciekawy blog np wywiadami ze wszystkimi liderami planktonowych formacji mógłby PAN napisać notkę o możliwych kandydatach / kandydatkach planktonowych partii na Prezydenta 2015. Pozdrawiam ufając ,że moje propozycje znajdą zrozumienie ktoś.

  • pawmak

    Przecież nieliczni działacze Samoobrony akurat byli posłami... Na posła oczywiście Prochoń powinien kandydować, a nie tak jak Ziętek. No to widzę Ktoś zmienił front w stosunku do przewodniczącego. Znaczy Prochoń jednak się skłania do współpracy z Błękitną Polską i może nie ma konfliktu z Sikorą. Ale Warchulskiemu by Błękitna Polska pasowała, bo był w ZChN i kandydował z Bloku dla Polski.

    @ wojtek3maja
    Strona ciekawa, ale tam jest jakieś pomieszanie grup w europarlamencie z międzynarodówkami. Np. zamiast Międzynarodówki Centrowych Demokratów (chadeckiej) jest EPP. Co ciekawe PO, PSL ani żadna polska partia nie należy do tej międzynarodówki ani nawet nie jest obserwatorem wg jej strony. W tym haśle skupili się też na partiach z zeszłej kadencji europarlamentu, a nie uwzględnili SD w EDP czy Zielonych 2004 w EGP. No i przy tym SRP powinien być krzyżyk.
    A B. Rogalski niekoniecznie z PiS-em współpracuje, w tej grupie tak samo jest PJN, zresztą to nie musi chyba być zależne od polskich partii. W każdym razie brat Rogalskiego od dawna jest proPiSackim pełnomocnikiem rodzin ofiar smoleńskich.
    ___
    Dla uzupełnienia tematu Niesioła jeszcze wpis Machały.

  • Gość: [ścibor] *.instalnet.com.pl

    A z tematów międzynarodówych lider SYRIZY rozpoczyna cykl spotkań w Europie z przedstawicielami partii na lewo od socjaldemokracji - www.athensnews.gr/portal/8/55637

  • wojtek3maja

    @pawmak
    rogalski pojawil sie a zniknal witold ziobro , w stu procentach lista ekspertow w komisjach pe zalezna od partii

  • pawmak

    No ale nie oznacza ścisłego związku z partią. A kto to jest Witold Ziobro? Bo jeśli jakiś ziobrysta, to ziobryści są w innej grupie, więc wiadomo że zniknął. A co do B. Rogalskiego, to w poprzedniej kadencji był deputowanym UEN, czyli frakcji, której de facto ECR jest kontynuatorką i w której był PiS, a BR nie miał wtedy żadnych związków z PiS-em.

  • Gość: [ktoś] 178.23.109.*

    Pawmakowi odpowiem nie ma już absolutnie żadnego konfliktu między Panem Prochoniem Panem Sikorą czy Panem Kuropatwińskim nie wiem czy różnicę zdań konfliktem można nazwać Partia ma być silna i ma walczyć o najlepszy rezultat w zgodzie i pojednaniu tkwi siła nie wolno Nam ze względu na pamięć o śp Andrzeju tej walki o Jego partię przegrać nie wolno to kwestia honoru i szacunku do śp Andrzeja Leppera Razem Wygramy dla Niego!!!

  • notozobaczymy

    W Grecji na razie trudno prognozować. Za małe różnice w badaniach. Ciekawe, co zrobi plankton z poprzednich wyborów. Swoją drogą powodzenia w wychodzeniu z kryzysu gospodarczego przez rząd komunistów i trockistów ;) Choć akurat Syriza wygląda na posiadającą potencjał do cywilizowania się w mainstreamie. Natomiast za duże ryzyko.

  • Gość: [ścibor] *.instalnet.com.pl

    @notozobaczymy: Co Ty pleciesz? Jakie małe różnice w badaniach? Jest raptem jeden sondaż który daje pierwsze miejsce Nowej Demokracji (21,7 proc.), a SYRIZA jest druga (20,2 proc.). Inne dają zwycięstwo SYRIZIE, i tak:

    SYRIZA (27,7 proc.), ND (20,3 proc.)
    SYRIZA (25,5 proc.), ND (21,7 proc.)
    SYRIZA (20,5 proc.), ND (18,1 proc.)
    SYRIZA (20,5 proc.), ND (19,4 proc.)
    SYRIZA (22 proc.), ND (19,5 proc.)
    SYRIZA (21,7 proc.), ND (20,2 proc.)
    SYRIZA (28 proc.), ND (24 proc.)
    SYRIZA (20,8), ND (19,7 proc.)

    PASOK ma dość stałe poparcie - od 11,8 do max 15 proc.

    Co do planktonu to liberałowie z Sojuszu Demokratycznego i Drasi prawdopodobnie z ND, Porozumienie Społeczne na rzecz Grecji w Europie z list SYRIZY (być może również ANTARSYA i Ekologiczni Zieloni), LAOS chce dalej startować samodzielnie, kilka planktonowych list na lewo i na prawo też jeszcze się znajdzie.

    A o SYRIZĘ tak bardzo się nie martw. Szerokie partie antykapitalistyczne takie jak właśnie oni mają wiele wad, ale i jedną istotną zaletę - wewnętrzną demokrację, która pozwoli im utrzymać konsekwentnie lewicowy kurs (bo już nawet gdyby Tsipras był czystym pragmatykiem - a za takiego go nie mam - to i tak musi się liczyć ze zdaniem poszczególnych części składowych SYRIZY których jest naprawdę sporo i w zasadzie zdecydowana większość to środowiska mocno radykalne).

  • Gość: [ścibor] *.instalnet.com.pl

    www.guardian.co.uk/world/2012/may/21/alexis-tsiparas-greece-interview-syriza - a tu obszerny wywiad z Tsiprasem

  • Gość: [ścibor] *.instalnet.com.pl

    Zresztą historycznie rzecz biorą to w Grecji najlepsze wyniki lewicy na lewo od socjaldemokracji, bo łącznie listy na lewo od PASOK (i niewielkiej Unii Centrystów, jeszcze bardziej na praw od od PASOKu) zdobyli 36,87 proc. głosów (SYRIZA - 16,78, Komunistyczna Partia Grecji - 8,48 proc., Demokratyczna Lewica - 6,11 proc., Ekologiczni Zieloni - 2,93 proc., ANTARSYA - 1,19 proc., Porozumienie Społeczne na rzecz Grecji w Europie - 0,96 proc., Komunistyczna Partia Grecji (Marksistowsko-Leninowska) - Marksistowsko-Leninowska Komunistyczna Partia Grecji - 0,25 proc., Rewolucyjna Partia Robotnicza - 0,10 proc. Organizacja na rzecz Rekonstrukcji Komunistycznej Partii Grecji - 0,04 proc., Organizacja Komunistów Internacjonalistów Grecji - 0,03 proc., Greccy Ekolodzy - 0,00 proc. Na upartego można jeszcze doliczyć wynik Partii Piratów Grecji (0,51 proc.), bo choć to nie partia stricte lewicowa to wiele lewicowych pomysłów podchwytuje. Lewica na lewo od socjaldemokracji miała tak dobry wynik ostatnio w 1958 roku kiedy to Zjednoczona Demokratyczna Lewica zdobyła 24,4 proc. głosów (a wtedy nie miała konkurencji ze strony PASOKU który powstał dopiero w 1974 roku).

    A tu po francusku o spotkaniu Melenchona i Tsiprasa: gauche.blog.lemonde.fr/2012/05/21/melenchon-et-tsipras-la-photo-de-famille-de-la-gauche-radicale/

  • Gość: [ktoś] 178.23.109.*

    Szanowny Panie Michale kolega ścibor napisał trzy komentarze pod rząd o tym samym i jak wszystkim ucinać komentarze to..... babci też sprawiedliwość musi być he he.

  • planktonpolityczny

    Napisał 3 komentarze, ale 1. to odpowiedź na inny post z nowymi informacjami, 2. ciekawy link, a 3. analizy. Wy natomiast piszecie o tym samym bez żadnych wnoszących coś w dyskusję informacji

  • Gość: [ktoś] 178.23.109.*

    Już na koniec generalnie oceniam ten blog jako dobry ale mi brakuje takich ciekawych mocnych tematów i dyskusji jak kiedyś o Panu Palikocie była.Panie Michale nie należy unikać trudnych i ciekawych tematów i dyskusji tak uważam ps ja tam mam tyle pomysłów ze bym codziennie po 2 notki pisał dobrej nocy ktoś.

  • awdar

    To załóż blog i tam realizuj swój geniusz, a nie niszcz więcej planktonpolityczny tymi wszystkimi idiotycznymi spamowniami.

  • Gość: [ścibor] *.instalnet.com.pl

    Tutaj jeszcze parę linków z Grecji, jeśli oczywiście kogoś interesuje:

    kasamaproject.org/2012/05/21/koe-for-a-different-greece-in-a-different-europe/ - maoiści z Komunistycznej Organizacji Grecji (należący do SYRIZY) bronią się przed atakami ze strony mediów, które wzywają SYRIZĘ do pozbycia się wszelkich "radykałów"

    www.athensnews.gr/issue/13496/55614 - wywiad z jednym z deputowanych SYRIZY

    www.guardian.co.uk/world/2012/may/21/alexis-tsipras-greek-crisis-europe - Tsipras we Francji

  • wojtek3maja

    Zdaniem dr Bogusława Rogalskiego, doradcy Frakcji Europejskich Konserwatystów nominowany przez awpl
    www.tygodnik.lt/201219/aktualia1.html

  • wojtek3maja

    ciekawy link a witold ziobro to jest brat zz i byl on ekspertem ecr
    en.wikipedia.org/wiki/Political_foundation_at_European_level

  • Gość: [KRZYSIEK] *.dynamic.gprs.plus.pl

    Autor bloga jak widać podwyższył poprzeczkę przedstawicielom Samoobrony no ale trudno. Chciałem napisać że moje informacje są nowe i wiarygodne.
    Kilka dni temu zostało otwarte nowe biuro Samoobrony w Pabianicach przez tych kilka dni przybyło 26 nowych członków Samoobrony w Pabianicach i myślę że to nie koniec biuro się cieszy ogromnym zainteresowaniem zwykłych ludzi a także lokalnych mediów.
    Przewodniczącym Samoobrony w Pabianicach a także młodzieżówki w całej Polsce jest Dawid Grzegorzewski. Chciałem jeszcze przekazać ważną informacje że na obecną chwilę w 11 województwach są już tworzone struktury młodzieżówki Samoobrony. Można wywnioskować że dużo młodzieży chce zmieniać Polskę i własną przyszłość na lepsze w szeregach Samoobrony.

  • Gość: [ktoś] 178.23.109.*

    Jeszcze w uzupełnieniu tych informacji Krzyska w 11 woj w zdecydowanej większości ściana wschodnia Polski w lubuskim np Samoobrony prawie nie ma niestety.

  • Gość: [ktoś] 178.23.109.*

    A jeszcze dodam na zakończenie ,że młodzieżówka Samoobrony powstaje tam i Samoobrona ma mocne struktury tam gdzie siłę ma także Pis co potwierdza podział na 2 Polski niestety wschód i południe -pis lpr i samoobrona zachód po.

  • wojtek3maja

    ktos dzieki za odpowiedzi , samoobrona pod wodza leppera byla partia polski zachodniej , czyli kujaw oraz zachodniopomorskie , dzieki ich glosom prezydentem zostal Lech Kaczynski pozdrawiam
    ps . scibor czy bedziecie protestowac przeciw emeryturom , czy bedzi was widac i nie chodzi mi tylko o czas euro?

  • Gość: [ścibor] *.instalnet.com.pl

    @wojtek3maja: Owszem tylko chcemy to połączyć z konkretnymi problemami, które dotykają osób przed emeryturą, świetnym przykładem jest Tesco, gdzie teraz zwalniają kobiety w wieku 50+, tu o akcji: www.wzz.org.pl/posty/kobiety-przeciwko-zwolnieniom

  • notozobaczymy

    @ścibor
    Na spokojnie przeanalizuj wyniki sondaży, zauważysz, że różnice w poważniejszych ośrodkach są małe i nie przekraczają (z 1 wyj.) 1,5pp.

    Co do tego rodzaju lewicy, to ona z definicji jest dla gospodarki szkodliwa, jak każda lewica odwołująca się do tradycji chociażby w najmniejszym stopniu komunizujących. Z drugiej strony dojście do władzy powoduje z reguły określoną cywilizację, choć tu raczej potrzebny byłby silniejszy partner (jak w przypadku włoskich postkomunistów czy włoskich postfaszystów, francuskiej PCF, a nawet austriackich wolnościowców)

  • Gość: [ścibor] *.instalnet.com.pl

    @notozobaczymy: Ja te wyniki analizuje akurat bardzo "na spokojnie". Możesz oczywiście wierzyć w cuda i uważać, że zwycięży partia które wpędziła Grecję w długi, a potem wspólnie z inną partią zgodziła się na drakoński program oszczędnościowy.

    Nie czas i nie miejsce tutaj na tego typu debaty, ale to jak szkodliwy jest kapitalizm widzimy akurat każdego dnia i nie ma co tego systemu podtrzymywać. Swoją drogą zabawne jaki popłoch wywołuje wśród miłośników tego ustroju choćby prawdopodobieństwo, że wybory wygra ugrupowanie lewicowo-reformistyczne. I dobrze niech się boją.

  • Gość: [ktoś] 178.23.109.*

    ścibor ma rację u nas też kapitalizm w wykonaniu Balcerowicza do nędzy miliony ludzi doprowadził Grecy są mądrzy wybiorą Syrizę ich lider dodatkowo ma atut młodości i nowości wygra pozdrawiam ktoś

  • planktonpolityczny

    @ścibor - nic lepszego od kapitalizmu jeszcze nie wymyślono

  • Gość: [ścibor] *.instalnet.com.pl

    @planktonpolityczny: Mam w tej sprawie inne zdanie, nawet nie próbujmy szukać płaszczyzny porozumienia :)

  • Gość: [ktoś] 178.23.109.*

    Panie Michale pewnie Pan słyszał o społecznej gospodarce rynkowej słowa śp Jana Pawła II Panu dedykuję ,,-Nie do przyjęcia jest twierdzenie ,że po upadku komunizmu jedyną alternatywą jest kapitalizm'' i jeszcze jedno ,, Demokracja bez wartości zawsze przekształci się w jawny lub zakamuflowany totalitaryzm'' Panie Michale kto jest tą wartością -Człowiek Głupcy!!! zmieniając hasło liberałów-Gospodarka Głupcze bez człowieka i jego rąk i pracy nic nie będzie pozdrawiam ktoś.

  • Gość: [ścibor] *.instalnet.com.pl

    www.ekathimerini.com/4dcgi/_w_articles_wsite1_1_22/05/2012_443373 - Tsipras w Berlinie

  • Gość: [Mariusz] *.dynamic.gprs.plus.pl

    Miller zaproponował stworzenie lewicowego Trójkąta Weimarskiego, to jedno z ustaleń z jego wizyty w Berlinie.

    Co do współpracy na linii PCF i Syriza, kto mógłby jeszcze dojść do tego porozumienia? Wysoko prawdopodobne jest że Partia Socjalistyczna (członek EPL, powstała w wyniku rozłamu w ruchu maoistowskim) może wygrać przedterminowe wybory parlamentarne w Holandii. Jej potencjalni koalicjanci to Partia Pracy i Zielona Lewica (powstała w głównej mierze z fuzji Partii Komunistycznej) ewentualnie dwie mniejsze partie zielonych. Z pozostałych krajów do takiego porozumienia mogłaby dołączyć Lewica z Niemiec, Blok Czerwono-Zieloni z Danii, Szwedzka Partia Lewicy, Hiszpańska Zjednoczona Lewica, Portugalski Blog Lewicy i Partia Komunistyczne.

  • notozobaczymy

    W długi Grecję wciągały kolejne ekipy, podobnie Hiszpanię czy Włochy. Nic odkrywczego. Podobnie nie odkrywcze jest to, że skrajnie lewicowe organizacje odwołujące się do ideologii sygnowanych nieraz nazwiskami zbrodniarzy czy też wizerunki tych zbrodniarzy noszące na sztandarach trudno uznać za dające rękojmię ograniczenia tego zadłużenia.

  • Gość: [Mariusz] *.dynamic.gprs.plus.pl

    Co do wspomnianej wcześniej Hiszpanii. Według sondaży z Hiszpanii, w siłę rośnie Zjednoczona Lewica, ma od 9 do 12 procent poparcia. To socjalistyczno-republikańska koalicja na czele z Komunistami. Partia opowiada się za ustanowieniem z Hiszpanii republiki z większą autonomią dla regionów i narodów zamieszkujących te państwo.

    We Włoszech (wybory za rok) plankton zyskał na spadku poparcia dla Berlusconiego, prawica jest silnie rozbita. Zanosi się na zwycięstwo socjaldemokrato-chadeków z Partii Demokratycznej. Będą mogli zawrzeć koalicję z populistami z Włoch Wartości lub Ekologia, Wolność, Lewica. Obie partie według sondaży mają poparcie w okolicach 5%. Ekologia, Wolność, Lewica to koalicja socjalistów, socjaldemokratów, komunistów i zielonych. Federacja Lewicy składająca się głównie z eurokomunistów i ortodoksyjnych komunistów ma poparcie w granicach 3%.

    Ugrupowanie Berlusconiego może zastąpić eurosceptyczna Movimento 5 Stelle (14% w najnowszym sondażu). Postfaszyści z Przyszłość i Wolność dla Włoch nie przekraczają 5%, Liga Północna mocno spadła w dół, La Destra ok. 2-3%.

  • notozobaczymy

    Przyszłość i Wolność nie jest partią postfaszystowską, a raczej kons-lib. Do tego na wybory pójdzie zapewne jedną listą w ramach Bieguna z chadekami z UDC, ludowcami Rutelliego i partiami regionalnymi w tym silnym na Sycylii MpA. Razem dziś mogą zyskać ok. 15%. Ruch Beppe Griillo będzie raczej kąsał lewicę i zwłaszcza Włochy Wartości, nie wiadomo jednak jak pójdzie im finansowanie i wystawianie list (w 2008 nie wyszło). Trochę też będzie zależało od ordynacji.

  • Gość: [ścibor] *.instalnet.com.pl

    @Mariusz: Nie ma sensu wymyślać koła po raz drugi, skoro już istnieje :) SYRIZA ma już sojuszników - wszak działa w Europejskiej Partii Lewicy czy Europejskiej Lewicy Antykapitalistycznej (w której pracy uczestniczy jeden z jej 12 komponentów - Antykapitalistyczna Grupa Polityczna), a na poziomie frakcji w Parlamencie Europejskim należy do Zjednoczonej Lewicy Europejskiej/Zielonej Lewicy Nordyckiej. Dzięki bardziej rewolucyjnym organizacjom działającym wewnątrz tej obecnie koalicji ma także kontakty z różnymi międzynarodówkami trockistowskimi czy maoistowskimi. To jest dość szerokie spektrum europejskiej antykapitalistycznej lewicy, które teraz bardziej niż kiedykolwiek ma szansę na ściślejsze relacje.

    Możesz podać link do tych sondaży odnośnie hiszpańskiej Zjednoczonej Lewicy? Ciekaw jestem czy poprawiły się też wyniki radykalnej lewicy katalońskiej, baskijskiej czy galicyjskiej.

    @notozobaczymy: Co kto lubi. Mi jakoś bardziej nie odpowiadają kapitalistyczni zbrodniarze.

  • pawelooss

    Konstytucja:"Społeczna gospodarka rynkowa oparta na wolności działalności gospodarczej, własności prywatnej oraz solidarności, dialogu i współpracy partnerów społecznych stanowi podstawę ustroju gospodarczego Rzeczypospolitej Polskiej."
    1) Wolność działalności gospodarczej - obwarowana trylionami ustaw i interpretacji, by w Polsce nigdy nie wykształciła się rozsądna średnia klasa przedsiębiorców.
    2) Własność prywatna - jedyna rzecz odróżniająca jakoś obecny etatyzm od socjalizmu,
    3) Solidarność, dialog i współpraca partnerów - przy czym (nawet jeśli uznawać redystrybucję cudzych pieniędzy za zasadną i moralną) największe ulgi podatkowe dostają najbogatsi, zagraniczne koncerny na "wielkie inwestycje" oraz instytucje finansowe niemiłosiernie szmacące pieniądz.

    To jest jakaś totalna karykatura wolnego rynku. Jeśli jakiś kapitalizm bankrutuje, to tylko rozumiany pod pojęciem, że ludzie o największym kapitale mogą ustanawiać sobie wygodne im prawa. Czyli feudalizm. Ale takie wypaczenie (używam tego słowa tak, jak apologeci socjalizmu twierdzący, że w PRL czy ZSRR był on "wypaczony", ale cała ideologia jak najbardziej jest słuszna) jest dalekie od koncepcji wolności i idącej za nią odpowiedzialności za swoje czyny, czyli że nie można na dłuższą metę wydawać więcej niż się zarabia (jak bankierzy i państwa).

    Ostateczny upadek Rzymu wystąpił po zeszmaceniu waluty. Polskie banki muszą przechowywać 3,5% kapitału na lokatach, resztę mogą wyczarować i zbierać odsetki od nieistniejącej kasy z przyszłości. Zgadzam się z lewicą co do diagnozy, natomiast metody rodem ze stalinowskich ideologii jeżą mi włos na głowie. Ale niech Grecja zbankrutuje i komuniści dorwą się do władzy, to może niektórych otrzeźwi, że dłużej ponad stan i w oderwaniu od realnej gospodarki (suma wszystkich papierów wartościowych przekracza 20x wartość światowego PKB) żyć nie można i potrzebny jest reset. Tylko że w historii zazwyczaj taki reset był wynikiem wojny...

  • pawmak

    Zbrodniarze zawsze są źli, ale kapitalistyczni to jacy? Reagan albo Thatcher?

    @ Mariusz
    Ws. rzekomego członkostwa Ryfińskiego w PPS. On chyba nawet do Racji nie należał, jedynie współpracował. Myślałem że do niej należał, niekoniecznie na podstawie tego, że z jej listy startował, ale bardziej na podstawie tego (nr 300). Ale tutaj powiedział o Ruchu Palikota: "chyba to będzie jedyna partia, w której byłem". Czyli nawet do Racji nie należał, zresztą były gdzieś sylwetki kandydatów do rady Warszawy i przy Ryfińskim nie było że członek, tylko że się utożsamia z programem Racji.
    __
    Coś lepszego od kapitalizmu, zresztą na wzór Samoobrony w tym sensie że 3 droga, to próbuje Palikot wymyślać. Ale pewnie jego pierwsza żona ma rację...

    Najlepszy to jest chyba kapitalizm, ale z zachowaniem wartości etycznych. Papież zresztą miał jakieś teksty prowolnorynkowe, a UPR-owcy nawet takie cytaty z Jezusa przytaczali.

  • notozobaczymy

    Chrześcijańskiej nauce społecznej gospodarczo znacznie bliżej do socjalistów ;)

  • Gość: [ ] *.tktelekom.pl

    wiadomo coś na temat akcji zbierania podpisów przez Korwina (dotyczy projektów ustaw)

  • pawelooss

    Chrześcijańska nauka społeczna to kolejny wytrych do usprawiedliwiania kradzieży i rozrostu biurokracji. Jakaś grupa wzięła i nadinterpretowała słowa Jezusa o miłości wobec bliźnich i teraz wyciera sobie nim gębę, postulując zmuszanie wszystkich do dobroczynności i marnując przy okazji połowę pieniędzy, które dzięki organizacjom charytatywnym faktycznie mogłyby pójść do biednych. Dobrymi intencjami piekło wybrukowane. A o ile wiem miłość to uczucie zupełnie dobrowolne, a Bóg z Biblii ponad wszystko stawiał właśnie wolną wolę - inaczej stworzyłby sobie stadko robotów.

    Tak samo w wolnościowym państwie minimum mogłyby spokojnie istnieć gminy-komuny, a na odwrót już się tak nie da. A przepraszam, nie mogłyby, bo już istniały i wszystkie pobankrutowały. Dlatego komuniści nie mają innych rozwiązań, jak tylko przydusić wszystkich butem, żeby nikt zdolniejszy z takiej komuny się nie wywinął widząc, że po co się starać, skoro i tak wszyscy dostają po równo. Wówczas taka komuna faktycznie nie bankrutuje. Tak szybko.

    Sorry, że tak ostro off-topuję, ale nie mogę bez reakcji czytać pieprzenia, że wolny rynek się skompromitował, kiedy tu od lat takiego nie widziano i de facto obowiązuje system kastowo-znajomościowy, który łaskawie zezwala na jakąś tam działalność drobnych prywaciarzy, by góra mogła se z czegoś spokojnie żyć. Natomiast poprzez biurokratyczne programy i szmacenie pieniądza faktycznie następuje redystrybucja, ale od biednych do bogatych. (Zyski dla firm, straty na podatników - co to za wolność? To swawola unikająca odpowiedzialności.) Potem ludzie się pierdół naczytają i powtarzają, co im media włożą do głów.

    ___

    O tej akcji sprzed równo 6 tygodni kompletna cisza. Procedura prawna mówi o miesięcznym czasie zbierania podpisów po zarejestrowaniu. To chyba było po to, by trochę rozruszać sympatyków oraz by uwierzyli, że nie są wyłącznie siłą internetową. Tym razem. ;]

  • pawmak

    www.bankier.pl/wiadomosc/Jezus-Chrystus-byl-liberalem-2458336.html

  • Gość: [ścibor] *.instalnet.com.pl

    www.swp.ie/content/interview-panos-garganos-greek-swp - wywiad z działaczem ANTARSYI

  • Gość: [KRZYSIEK] *.dynamic.gprs.plus.pl

    pawmak: Piszesz w jednym ze swoich komentarzy ,że Palikot próbuje wymyslić trzecią drogę na wzór Samoobrony. Ja oczywiście się nie zgadzam. Trzeca droga w wydaniu Palikota wygląda tak,że partia ta poparła reformę emerytalną, praca do 67 roku życia. Namawia ludzi do występowania z Kościoła, o narkotykach już nie wspomnę itp. Natomiast priorytetem tzw. Trzeciej Drogi, którą proponuje Samoobrona jest Człowiek, Rodzina, Praca, Godne dostatnie życie oraz szacunek do religii. Więc jak widzisz droga Samoobrony jest zupełnie inna.

  • wojtek3maja

    @mariusz
    podaj sondaz dotyczacy partii socjalistycznej w holandii i sciborowi hiszpanskiej,, z. lewicy ,,.

  • Gość: [Mariusz] *.dynamic.gprs.plus.pl

    ścibor tu sondaże

    en.wikipedia.org/wiki/Spanish_general_election,_2015#Opinion_polls

    pawmak user który to dodał napisał w swojej dyskusji że widział to na w dyskusji na facebooku, oczywiście cofnąłem jego edycje.

    notozobaczymy duża część działaczy była związana z partia neofaszystowskimi MSI i AN

  • Gość: [Mariusz] *.dynamic.gprs.plus.pl

    wojtek3maja tutaj Holandia -

    nl.wikipedia.org/wiki/Tweede_Kamerverkiezingen_2012#Peilingen

  • Gość: [ktoś] 178.23.109.*

    Nie na temat ale zachęcam Was do swoich typów najlepszego polityka ostatnich 20 lat obiektywnie 1 Kuroń Jacek 2 Lepper Andrzej 3 Kwaśniewski Aleksander 4 Kaczyński Lech 5Kalisz Ryszard 6 Ikonowicz Piotr 7Janusz Korwin Mikke to moja 7 a jakie Wy macie typy???

  • Gość: [KRZYSIEK] *.dynamic.gprs.plus.pl

    ktoś : Wymienię tylko czterech. Moim zdaniem to : Andrzej Lepper, Aleksander Kwaśniewski, Piotr Ikonowicz za to,że zawsze był i jest przyjacielem Samoobrony oraz Janusz Korwin-Mikke za wytrwałość. Pozdrawiam.

  • Gość: [ścibor] *.instalnet.com.pl

    www.partiapracy.pl/?skelMod=ModNews&nid=385 - stanowisko PPP ("Pełnienie mandatu poselskiego i senatorskiego nie powinno się wliczać do okresu składkowego i wpływać na wysokość emerytur wybrańców narodu - uważa Polska Partia Pracy - "Sierpień 80".")

  • Gość: [ścibor] *.instalnet.com.pl

    A to relacje ze wspólnej akcji Wolnego Związku Zawodowego "Sierpień 80", Polskiej Partii Pracy - "Sierpień 80" i Stowarzyszenia "Sieciowcy" (kolejne we Wrocławiu i Opolu, potem ustalimy harmonogram kolejnych miast):

    www.money.pl/archiwum/wiadomosci_agencyjne/pap/artykul/lodz;sierpien;80;protestowal;przeciwko;zwolnieniom;w;tesco,89,0,1091417.html

    expressilustrowany.pl/protest-przeciwko-zwolnieniom-w-tesco-zwiazkowcy-przed-galeria-lodzka,artykul.html?material_id=4fbccd4316f1da9728010000

  • Gość: [ktoś] 178.23.109.*

    A zapytam ścibor Twoim zdaniem najlepsi polscy politycy ostatnich ponad 20 lat to.... odpisz pozdrawiam ktoś Pana Michała autora bloga i wszystkich też zapraszam do swoich typów.

  • Gość: [Mariusz] *.dynamic.gprs.plus.pl

    www.1917.net.pl/?q=node/9935

  • Gość: [ścibor] *.instalnet.com.pl

    @ktoś: A jakie to ma znaczenie? Mi naprawdę tego rodzaju wyliczanki wydają się śmieszne.

  • Gość: [ktoś] 178.23.109.*

    Nie wyliczanki potrzebne mi to bo robię sondaż na dość dużej grupie i Ciekawią mnie Wasze Typy możecie podać tylko 1 polityka lub kilku piszę pracę właśnie na temat Polski polityk 20 lecia w ocenie społecznej i analizie własnej z badaniami własnymi pozdrawiam ktoś.

  • notozobaczymy

    @Mariusz
    I MSI i tym bardziej AN nie były neofaszystowskie, a postfaszystowskie, co jest istotną różnicą. FeL z tym nurtem żadnych związków nie ma, w zasadzie zerwał z nimi już AN na przełomie tysiąclecia. Tak więc określanie ich postfaszystami jest jeszcze mniej uprawnione niż mówienie o SdPl partia neokomunistyczna ;)

  • Gość: [Mariusz] *.dynamic.gprs.plus.pl

    Co do MSI, z PL wiki - Włoski Ruch Społeczny lub Włoski Ruch Socjalny (wł. Movimento Sociale Italiano, MSI) włoska prawicowa neofaszystowska partia polityczna, działająca w latach 19461995.

    Z IT - Il Movimento Sociale Italiano (dal 1972: Movimento Sociale Italiano - Destra Nazionale) stato un partito politico di estrema destra fondato il 26 dicembre 1946 da reduci della Repubblica Sociale Italiana (come Giorgio Almirante, Pino Romualdi) ed ex esponenti del regime fascista (come Arturo Michelini e Biagio Pace). Il simbolo del partito fu scelto nel 1947: la "fiamma tricolore", emblema degli "arditi" della prima guerra mondiale. Il partito si sciolse il 27 gennaio 1995, confluendo, in maggioranza, nella rinnovata Alleanza Nazionale e, in piccola parte, nel Movimento Sociale Fiamma Tricolore.

    Z eng - The Italian Social Movement (MSI), and later the Italian Social MovementNational Right (Italian: Movimento Sociale ItalianoDestra Nazionale, MSIDN), was a neo-fascist and post-fascist political party in Italy. Formed in 1946 by supporters of former Italian dictator Benito Mussolini, the party became the fourth largest party in Italy by the early 1960s. The MSI gave informal local and eventually national support to the Christian Democrats from the late 1940s and through the 1950s. In the early 1960s, the party was pushed to the sidelines of Italian politics, and only gradually started to gain some political recognition in the 1980s.

    Jak najbardziej byli to neofaszyści, AN była partią postfaszystowską wywodzącą się z bardziej umiarkowanej częścią MSI.

  • notozobaczymy

    MSI przez lata niemal wprost odwoływała się do tradycji faszystowskiej, odwrót od tej linii to efekt wymiany pokoleniowej w l. 80. o przejęcie władzy przez Finiego gdzieś pod koniec lat 80. Bez przygotowania podłoża nie byłoby zresztą przejścia do konserwatywnego/narodowego AN. Tak samo zresztą przy komunistach - PDS trudno uznać za partię neokomunistyczną (komunistyczną), była to po prostu postkomunistyczna socjaldemokracja.

  • Gość: [ktoś] 178.23.109.*

    Oto wyniki mojego sondazu próba 995 osób mieszkanców mojego miasta Polski polityk 20 lecia wyniki w procentach: Kwaśniewski Aleksander 31% Wałęsa Lech 20% Mazowiecki Tadeusz 10% Kuroń Jacek 9% Lepper Andrzej 8% Kaczyński Lech 8% Tusk Donald 2% Balcerowicz Leszek 2% Geremek Bronisław 2% Reszta 1% albo mniej min Ikonowicz ,Mikke , Cimoszewicz ,Ziobro, Bartoszewski Pawlak i Kalisz.

  • Gość: [Mariusz] *.dynamic.gprs.plus.pl

    ktoś a jak przeprowadzałeś ten sondaż (rozpocząłeś o 16?)?

  • Gość: [ktoś] 178.23.109.*

    Nie o 16 tylko 5 dni zbierałem dane metodą ankiety ciekawe są wyniki pozdrawiam ktoś

  • Gość: [ktoś] 178.23.109.*

    Co mnie zaskoczyło w moim badaniu na bardzo wysokich miejscach znalazło się aż 3 byłych Prezydentów Polski żaden respondent nie wskazał obecnego Prezydenta 2 wniosek silna pozycja polityków związanych z dawną UW pytanie dlaczego dziś PD słabiutko w sondażach pozdrawiam ktoś.

  • Gość: [ktoś] 178.23.109.*

    Mam pytanie do Pana Michała kiedy kolejna notka i jaki temat będzie pozdrawiam ktoś.

  • Gość: [Mariusz W.] *.aci.com.pl

    ścibor: A może napisałbyś co nieco o Piskorskim i PPP? Bo z tego co wiem coś tam się kręci. :-)

  • Gość: [ścibor] *.instalnet.com.pl

    @Mariusz W.: A co konkretnie chcesz wiedzieć?

    news.radiobubble.gr/2012/05/whos-who-in-greek-politics.html - o sytuacji w Grecji, trochę ciekawych informacji (m.in., że Ekologiczni Zieloni startują jednak sami, podobnie ANTARSYA, Porozumienie Społeczne na rzecz Europy rozmawia z SYRIZĄ, Demokratyczną Lewicą i Ekologicznymi Zielonymi, że Sojusz Demokratyczny zawiesił swoją działalność i będzie startował z list ND, że Drasi łączy siły z liberalną, ale i antyimigracyjną partią Dimiourgia Xana oraz, że w związku z tym, że LAOS chce startować samodzielnie część jego działaczy odeszła do ND, a nawet Drasi

  • Gość: [ścibor] *.instalnet.com.pl

    Errata: Oczywiście nie działacze LAOS odchodzą do Drasi, a były deputowany ND Nikos Georgiadis, z kolei jeden z ważnych działaczy Drasi Stelios Stavridis odszedł do ND.

  • planktonpolityczny

    @scibor - fajne info! Co tak wcześnie wstajesz?

  • Gość: [ścibor] *.instalnet.com.pl

    @planktonpolityczny: Życie mnie zmusza :)

  • pawmak

    @ Krzysiek
    Napisałem, że wzorem Leppera mówi o Trzeciej Drodze. Tu chodzi tylko o kwestie gospodarcze, więc nie ma to nic wspólnego ze stosunkiem do narkotyków czy Kościoła. A co do głosowania Palikota nad wydłużeniem wieku em., to to i bez niego by przeszło, a on wynegocjował wydaje się konkretne "złagodzenia" i tylko dlatego to poparł, co niczego nie zmieniło, za to zmienia to, co wynegocjował. Czyli dla osób o nieliberalnym podejściu w ten sposób się zasłużył.

    @ Mariusz
    Dokładnie to zauważyłem, tylko w razie podobnej sytuacji staram się uzupełnić wiedzę :) Jak i przy okazji zainteresowanych czytelników. Swoją drogą ciekawe, czy cokolwiek miał z tym PPS-em wspólnego.
    Natomiast mogę zwrócić uwagę, że korzystając ze źródła starajmy się przeformułowywać trochę bardziej zdania, bo inaczej są zarzuty o NPA ;)

    @ ktoś
    Pominięcie człowieka, który wygrał 2 wybory parlamentarne pod rząd (a wszystkich partia pod jego wodzą 7, w tym 6 pod rząd), po których zostawał premierem i jest najdłużej premierem oraz obecnego i byłego prezydenta, a wymienienie w siódemce 2 jedynie szeregowych posłów (w tym jednego o stażu dwuletnim) nie ma wiele wspólnego z obiektywizmem... Jeszcze co do tych 27 lat i maskowania się w przeszłości, to przypominam, że przy tej okazji podawałeś się za wykładowcę i użycie takiej fantasmagorii przeciw np. Awdarowi ("gdybyś u mnie studiował"), to już jednak przegięcie ;)

  • Gość: [ścibor] *.instalnet.com.pl

    ktoś: Jeśli chodzi o Mateusza odpowiada teraz za Warszawę. O tym kto pełni jakie funkcje decyduje u nas kongres i tyle w temacie (choć comiesięczne posiedzenia statutowej władzy czyli Krajowej Komisji Koordynacyjnej odbywają się z udziałem także innych osób, tych którzy aktywnie działają, a włączyli się dopiero po ostatnim kongresie na którym wybierano KKK - myślę, że co najmniej część z tych osób będzie i powinna się starać o formalny udział we władzach podczas następnego kongresu, natomiast jeśli podejmowano by na spotkaniu KKK jakieś decyzje to głos mają tylko członkowie statutowych władz).

  • Gość: [ktoś] 178.23.109.*

    ścibor dziękuję za odpowiedz aż szkoda ,że Mateusz od nas odszedł niezwykle mądry to młody człowiek gdyby była taka Wasza wola znakomity kandydat na Prezydenta 2015 pozdrawiam i życzę i Wam i Jemu powodzenia!! ktoś.

  • Gość: [ktoś] 178.23.109.*

    Pawmak nie masz racji ankietowani wskazali obecnego Premiera Donalda Tuska patrz uważnie 2% ankietowani Pawmak sami wskazywali polityka bądz polityków badanie było robione rzetelnie uczciwie i obiektywnie wiem ,że chciałbyś aby Donald Tusk był na czele sondażu trudno pretensje do ankietowanych mnie samego wyniki zaskoczyły ale to dobrze uczciwie wygrał Pan Prezydent Kwaśniewski ogólnie bardzo rzetelne i ciekawe wyniki awdara przepraszałem za swoje niekulturalne zachowanie ps robię doktorat z Nauk Politycznych i potrafię człowieka przeprosić jeśli go pomówiłem czy obraziłem tyle.

  • Gość: [ktoś] 178.23.109.*

    Pawmak jeszcze to była moja ocena uważam ,że od Donalda Tuska są bardziej godni polityka 20 lecia niż on każdy ma swoje typy demokracja jest.

  • pawmak

    Nie mówię o ankiecie, tylko o tej siódemce. To nie było o godności, tylko o tym, kto jest najlepszym politykiem. A dobry polityk cechuje się w wielkiej mierze zdolnościami wyborczymi. Nie to co Korwin-Mikke czy Ikonowicz... Poza tym ankietowani wskazali w ścisłej czołówce Wałęsę. No i właśnie - Mazowieckiego jeszcze. No i jeszcze był np. Chrzanowski albo Chełkowski, jeśli już o godności mówimy, a oni pełnili ważne urzędy. Albo Buzek - premier i szef unijnego parlamentu.

  • Gość: [ktoś] 178.23.109.*

    Pawmak dla mnie politykiem 20 jest sp Jacek Kuroń nie było w historii 3 i 4RP polityka tak mocno wrażliwego na krzywdę zwykłego człowieka do dziś żałuję że On nie wszedł do drugiej tury z Kwasniewskim w 1995 r wygrałby z Nim w cuglach wspaniały ,, ludzki polityk '' ktos.

  • Gość: [ktoś] 178.23.109.*

    Ankietowani patrz wyborcy kierują się sympatiami własnymi przy takich wyborach moim zdaniem za mało otrzymał śp Jacek Kuroń ale to tylko moje zdanie.

  • wojtek3maja

    www.tvn24.pl/-1,1745390,0,1,zapomniane-gwiazdy-polityki-beger--jaskiernia,wiadomosc.html

  • Gość: [ktoś] 178.23.109.*

    Do Pawmaka sondaz tns polska 65 proc Polaków negatywnie o pracy Donalda Tuska polityk 20 lecia pawmak????

  • pawmak

    No jeżeli po 4 i pół roku bycia premierem 35% nie ocenia go negatywnie, to przepraszam bardzo... Zresztą nie mówię, że jest tym jedynym najlepszym, ale chodzi mi tylko o "7"! I jeśli już przywołujemy oceny społeczne, to pominę sukcesy JKM i PI milczeniem.

    Zresztą a propos Ikonowicza, to jego związek z Ruchem Palikota jest najlepszym przykładem, że jednak tej trzeciej drogi Palikot szuka. Tzn. Ikonowicz jest jednoznacznym socjalistą, ale jednak równoważy liberałów z Ruchu, a trzecia droga rozumiem polega na syntezie cech liberalizmu i socjalizmu.

    Co do Kuronia, to przypominam, że on był kolegą partyjnym Balcerowicza, Tuska, Szejnfelda i innych "najgorszych" liberałów. Ja tam bym go absolutnie nie popierał, chyba że faktycznie byłby z Kwachem w II turze. Moja śp. babcia na niego głosowała i podejrzewam że jej córka moja ciocia, bo twardo za UW była. Ja wtedy i w 2000 byłem za Wałęsą, a ostatnio się dowiedziałem, że na Wałęsę w obydwu tych wyborach głosował ks. Sowa ;)
    Wracając do Kuronia, to ciekawostka (chyba we Wproście czytałem): Grupiński jako KLD-uch bardzo krytykował polityków UD i jak po połączeniu znalazł się z nimi w jednej partii (UW), to ostro krytykował kandydaturę Kuronia. Aż Kuroń na jakimś zebraniu partyjnym się wkurzał: "Gdzie jest Grupski? Znajdźcie mi tego Grupskiego!"

  • Gość: [ktoś] 178.23.109.*

    Pawmak absolutnie dla mnie znaczenia nie ma z kim się śp Kuroń kolegował i z jakiej partii pochodził był ,, ludzkim politykiem'' jakkolwiek to brzmi widział biedę i nie był obojętny na los tych ludzi Tusk przy nim dzis to cienki polityk jest nie dotrzymujący obietnic szkoda ,że Polacy nie wybrali lepszego kandydata w 1995 r byłby dobrym Prezydentem Polski podobnie jak inny śp polityk wrażliwość taka lewicowa prawdziwie na los najsłabszych to znakomita cecha każdego polityka coraz mniej takich niestety wśród Nas ktoś.

  • planktonpolityczny

    @Pawmak - dobrze, że nie krzyczał: "Gdzie jest Krupska"

  • Gość: [KRZYSIEK] *.dynamic.gprs.plus.pl

    Odpowiadam Pawmakowi:
    Moim zadaniem program Palikota jest najbardziej zbieżny z programem PO. Gdy słucham debat sejmowych to Premiera tak nie bronią jego przyjaciele z Partii jak Janusz Palikot więc każdy widzi że Ruch Palikota to tylko przybudówka PO.
    Ktoś Pawmak ma rację Premier Tusk powinien być co najmniej w pierwszej trojce polityków tych których wymieniłeś za to że umiejętnie potrafił w kampanii wyborczej oszukać Polskie społeczeństwo a po wyborach pokazał prawdziwe swoje oblicze ja bym mu dał pierwsze miejsce.

  • pawmak

    Po pierwsze nie śmiejemy się z nazwy miejscowości, gdzie ma dom pan prezydent. Po drugie chodzi mi o koleżeństwo partyjne, a mianowicie Balcerowicz był szefem partii, która wystawiła kandydaturę Kuronia, a to nie mógł być przypadek, więc jeżeli Kuroń tak ściśle współpracował z Balcerowiczem, tzn. że jeśli Kuroń był taki wrażliwy, to i Samoobrona nie ma za co LB krytykować. A w ogóle to się dziwię, że Ktoś nie żałuje, że to Lepper nie był w II turze, tylko że człowiek Balcerowicza.

    Co do Tuska, to oszustem bym tego nie nazwał, zresztą większość sondaży i tak daje PO prowadzenie. A jeżeli chodzi o Ruch Palikota, to przytoczę ten fragment wywiadu z Rokitą:
    *Palikot nie jest prawdziwą opozycją?
    -Jest na to stanowisko kandydatem, to na pewno. Chciałby.
    *Nie jest Samoobroną Tuska, narzędziem premiera?
    -Nie. Jest kandydatem na lidera lewicy. A czy to jest kreacja Tuska? Jeśli chodzi o genezę, niewątpliwie tak. Tusk go wymyślił, wprowadził do partii, zbudował mu pozycję. Potem długo traktował go jako lidera lewego skrzydła PO, tolerował jego wszelkie zachowania. Ale od tamtego czasu wiele się zmieniło. Dziś Palikot jest w świecie liderów politycznych najcelniejszym, najbardziej brutalnym i najbardziej nierutynowym krytykiem Tuska. Jego ataki na PO nie są liturgiczne, przewidywalne jak w przypadku PiS. Jak Palikot mówi o Tusku, to mówi interesująco, ciekawie, w sposób zawsze mu nieprzychylny. Więc to już więcej niż tylko kandydat na poważnego wroga Tuska.


    Duda (też jako ciekawostka) nie zawsze był bazpartyjny, bo był w RS AWS. W pierwszym roku działalności tej partii był skarbnikiem jej śląskiego regionu.

    Ten fragment o Grupińskim jest tutaj. Optował za kandydaturą Suchockiej, Kuratowska nazywała jego działalność faszyzującą, a po odejściu z UW został "pampersem" (to prawicowi dziennikarze od Walendziaka).

  • Gość: [ktoś] 178.23.109.*

    Do Pawmaka nie ma co porównywać śp Jacek Kuroń był ideowo związany z wartościami lewicy i troski o zwykłych często bezdomnych ludzi słynne zupki-obiady Kuronia itd bez porównania z liberałem Panem Balcerowiczem inna wrażliwość na ludzi ps nie śmieje się z miejscowości Prezydenta tylko z sarkazmem ukazuję kto jeszcze i tylko ufa premierowi Tuskowi co do śp Andrzeja Leppera gdyby był w 2005 r w 2 turze z Tuskiem byłby Prezydentem równie znakomitym jak w 19995 niedoszły niestety śp Jacek Kuroń ktoś.

  • Gość: [qwerty] *.polkowice.vectranet.pl

    @Krzysiek - "program Palikota jest najbardziej zbieżny z programem PO" - to ciekawe, nie wiedziałem, że PO jest np. za związkami partnerskimi, aborcją na życzenie albo rozdziałem Kościoła od państwa. :D

    A tak na marginesie to chyba notka z rekordową liczbą komentarzy w historii tego bloga.

  • pawmak

    Na razie wicerekordowa, bo rekordowa była właśnie pod wpisem o Palikocie :) Ale rekordowa, jeśli chodzi o podstawowego autora bloga. A byłoby jeszcze więcej, gdyby autor nie usunął części tych samoobroniarskich. Co do zbieżności programu, to chodziło pewnie o program gospodarczy, no ale to już nie jest prawda, ile razy można to udowadniać. A Lepper w 1995 też startował, więc się dziwię, że samoobroniarz był wtedy za kandydatem Balcerowicza, bo to on był szefem partii Kuronia, więc nie naginajmy rzeczywistości. Ale co do lewicowości, to... znalazłem jeszcze jeden tekst o Grupińskim, wg którego kandydaturę Kuronia nazwał "fatalną kampanią warcholstwa części lewicowych polityków z warszawskiego salonu". Okazuje się też, że pan Grupiński był w SKL (pasowało mi to, bo odszedł jako konserwa w 1997, wyguglałem i rzeczywiście, w jednym miejscu też o tym mówił). Teraz chyba jednak popiera te związki partnerskie, no ale w łagodnej postaci i na pewno nie ma poglądów podobnych do Palikota, a cała Platforma tych związków nie popiera, bo część jest ostro przeciw.

  • Gość: [ktoś] 178.23.109.*

    Pawmak a co w tym dziwnego jak dobry człowiek i wrażliwy na ludzką krzywdę i taki ,, ludzki polityk'' to dlaczego miałem nie być ja tam patrzę na człowieka i jego wartości ideały a nie na partię jestem dumny z Pana Kuronia i Jego postaw wobec zwykłych ludzi często bezdomnych i ubogich. ktoś.

  • Gość: [ktoś] 178.23.109.*

    a co do Pana Grupińskiego to liberał trudno żeby wychwalał śp Pana Kuronia szkoda ,że Pan Kuroń nie został liderem UW w 1995 sukces partii murowany w 1997 i nie 10%-12 tylko 20 ponad by miała sam bym wtedy wspierał tę partię pozdrawiam ktoś.

  • pawmak

    Liberał konserwatywny, ale jakby nie było, kandydatem wszystkich liberałów (niekorwinowych) był wtedy Kuroń. Jeszcze jedna ciekawostka, też gdzieś przeczytałem, że żona Jurka miała lewicowe poglądy Kuronia, ale ją przekonał i przyjęła poglądy "takie same jak Marek, tylko bardziej".

  • Gość: [ktoś] 178.23.109.*

    ale prawdą jest to że duża część polityków UW otwarcie krytykowała wybór partii chcieli Suchockiej na kandydatkę pozdrawiam ktoś

  • Gość: [ścibor] *.instalnet.com.pl

    www.marxist.com/greece-statement-on-attack-of-papathanasiou-on-revolution.htm - jeszcze o Grecji, dwie ciekawe informacje w tym tekście:

    1. Prawica z ND i media mocno w kampanii podkreślają wątek radykałów, którzy są w SYRIZIE (a to antyunijne ulotki maoistów z Komunistycznej Organizacji Grecji z przed dwóch lat, a to jakiś artykuł z pisma "Rewolucja" gr. "", związanego z organizacją Głos Marksistowski - trockiści, sekcja Międzynarodowej Tendencji Marksistowskiej, działająca wewnątrz eurokomunistycznej partii Synaspismos, największej części składowej SYRIZY).

    2. Jeden z czołowych przedstawicieli przeciwnej programowi oszczędnościowemu prawicowej partii Niezależni Grecy stwierdził, że są oni gotowi na współpracę ze wszystkimi siłami przeciwnymi oszczędnościowom. To novum, bo wcześniej, jeszcze przed wyborami, gdy lider SYRIZY zabiegał o możliwość poparcia ewentualnego poparcia (ale nie wejścia) Niezależnych Greków dla "antyoszczędnościowego" rządu lider tej partii pomysł kategorycznie odrzucał.

    www.lewica.pl/?id=26549&tytul=Piotr-Ikonowicz:-Mi%EAdzy-kolaboracj%B1-i-alternatyw%B1 - co do Ikonowicza i Palikota (współpraca Ikona z Ruchem Palikota jest niepopularna nawet wśród jego zwolenników z Kancelarii Sprawiedliwości Społecznej, a podczas organizowanego niedawno przez Pracowniczą Demokrację Weekendu Antykapitalizmu, na którym Ikon był jednym z panelistów doszło do ostrej wymiany zdań między liderem KSS i części lewicowych działaczy zgromadzonych na sali, a Ikon wyszedł ponoć obrażony).

  • wojtek3maja

    1 beger chce do pis - czarno na bialym
    2 @scibor
    czy ktos przeszedl do ppp razem z piskorskim

  • Gość: [ktoś] 178.23.109.*

    Wojtek nigdzie nie zamierzam przechodzic tu gdzie jestem dobrze mi no chyba ze za te wypowiedzi o sp Jacku Kuroniu mnie wykluczy szef to stworze partie im .sp Jacka Kuronia bez Balcerowicza he he żartowałem.

  • wojtek3maja

    Zespołem zajmującym się tymi kwestiami w think-tanku RP będzie kierować Katarzyna Laurentz, a jednym z ekspertów będzie minister środowiska w rządzie Marka Belki, Tomasz Podgajniak.
    pl.wikipedia.org/wiki/Tomasz_Podgajniak

  • Gość: [ktoś] 178.23.109.*

    Wojtek i jeszcze jedno Pani Beger chce ponownie do Samoobrony obejrzyj jeszcze raz mówi mi nie wypada ponownie prosić itd pozdrawiam ktoś

  • wojtek3maja

    @ktos
    nie napisalem ze Ty przeszedles ,tylko czy ktos oprocz piskorskiego - czy ktos inny
    a beger mowi ze tam gdzie by chciala ,to jej nie wypada.?

  • wojtek3maja

    szczecin.gazeta.pl/szczecin/2029020,34959,10085710.html

  • wojtek3maja

    co sie dzieje u jana lacznego bo ta gazeta jest stara @ktos pozdro

  • Gość: [ktoś] 178.23.109.*

    Tak jest nie wypada bo niestety Sama od Nas odeszła niestety bo to bardzo mocna kobieta i wierna działaczka śp Andrzeja Leppera partia potrzebuje mocnych osobowości ale zdecydują pewnie doły partyjne pozdrawiam ktoś

  • Gość: [ktoś] 178.23.109.*

    Jan Łaczny powiedział mądrą rzecz nie ma Samoobrony bez Andrzeja Leppera nie doceniliśmy Tego którego mieliśmy obecnie nie działa w partii już.

  • Gość: [ścibor] *.instalnet.com.pl

    @wojtek3maja: Nie wiem o nikim konkretnym, ale podejrzewam, że za MP pójdą jego dotychczasowe kontakty w dużym stopniu.

  • Gość: [ktoś] 178.23.109.*

    A wymień ścibor z nazwiska chodzi pewnie o młodych działaczy Samoobrony pewnie ze Szczecina nie wytrzymają chłopaki Ja tam nigdzie się nie wybieram jestem w partii Polaka ,Patrioty śp Andrzeja Leppera to zaszczyt jest a jak młodzi nie rozumieją niech idą gdzie chcą ktoś.

  • Gość: [ktoś] 178.23.109.*

    W sumie to ścibor do Mateusza Piskorskiego to ja mam żal tak wychwalał śp Andrzeja Leppera Andrzej go traktował jak przyjaciela a ten się obraził i odszedł do konkurencyjnej partii po Jego tragicznej śmierci no tak to się nie postępuje

  • pawmak

    Może i część była sceptyczna wobec startu Kuronia, ale tylko Grupiński tak głośno. Zresztą kto przewodził wtedy partią, już napisałem. Ale coś mi się skojarzyło - Komorowski opowiadał na spotkaniu prawyborczym o konferencji, jak zakładali SKL, że mówili, jak to kochają Suchocką. To już wiem, o co chodzi :) Ale Grupiński nietypowo był SKL-owcym wywodzącym się z KLD, bo pozostali zakładający SKL unici byli wcześniej w UD. Co do Komorowskiego jeszcze są kontrowersje, czy należał do samej UD, czy tylko do klubu.

  • Gość: [ktoś] 178.23.109.*

    Pawmak problem jest zawsze z wyborami Polaków przyznam ,że nie rozumiem czym moich rodaków zachwycili w 1995 r tak Kwaśniewski jak i Wałęsa a warto przypomnieć ,że śp Kuroń bił wtedy rekordy zaufania społecznego obyśmy w 2015 r dokonali jako Naród dobrego wyboru pozdrawiam ktoś

  • Gość: [ktoś] 178.23.109.*

    Może napiszę coś nieoficjalnego część działaczy Solidarności w nieoficjalnych rozmowach twierdzi wprost Piotr Duda na Prezydenta 2015 także Prezesowi PIS wcale nie musi zagrozić Ziobro tylko właśnie Duda ktoś.

  • pawmak

    Rekord pobity ;)

    Nie wiem, jakie notowania miał Kuroń, ale nie był atrakcyjny dla elektoratu ani wolnorynkowego ani konserwatywnego, który głosował na UW. A znana była premier Suchocka prędzej, a że była w UD, to dla udeckiego elektoratu też by była do zaakceptowania. Grupiński oceniał szanse wyborcze i stwierdził, że Suchocka ma większe szanse na pokonanie Kwaśniewskiego i Wałęsy, którzy byli najsilniejszymi kandydatami lewicy i prawicy i dostali obaj po ponad 30%, a Kuroń niecałe 10%.

    Duda powinien poprzeć Ziobrę, bo do jego ugrupowania chyba mu najbliżej. Na pewno by Ziobrowi pomógł.

  • Gość: [ktoś] 178.23.109.*

    Niecałe 10% bez entuzjazmu i wsparcia części jak zauważyłeś liberalno-konserwatywnej UW a wielka szkoda natomiast co do Dudy to ten młody lider związkowy mógłby być kandydatem wspólnym i Pis i Solidarnej Polski i wcale się nie dziwię części związkowców Solidarność nareszcie ma dobrego przywódcę i odważnego człowieka ktoś.

  • Gość: [ścibor] *.instalnet.com.pl

    "2012/05/24 09:47:09
    ścibor dziękuję za odpowiedz aż szkoda ,że Mateusz od nas odszedł niezwykle mądry to młody człowiek gdyby była taka Wasza wola znakomity kandydat na Prezydenta 2015 pozdrawiam i życzę i Wam i Jemu powodzenia!! ktoś."

    "2012/05/24 16:46:16
    W sumie to ścibor do Mateusza Piskorskiego to ja mam żal tak wychwalał śp Andrzeja Leppera Andrzej go traktował jak przyjaciela a ten się obraził i odszedł do konkurencyjnej partii po Jego tragicznej śmierci no tak to się nie postępuje"

    No ładnie. W zaledwie kilka godzin zmienić bez wyraźnego powodu zdanie o kimś o 180 stopni. Jak widać stałość ocen i poglądów nie jest twoją najmocniejszą stroną :)

  • Gość: [ktoś] 178.23.109.*

    Ścibor jedno drugiego nie wyklucza Mateusz jest mądrym człowiekiem ale żal mam do Niego tak się nie postępuje wiem ,że śp Andrzej by chciał Mateusza w swojej partii widzieć jego sumienie jego sprawa

  • Gość: [ktoś] 178.23.109.*

    A stałość ocen wierności 1 partii mam Pan Mateusz Piskorski to mógłby się uczyć od Nas działaczy jak trzeba postępować nie opuszcza się statku gdy w niewyjaśnionych okolicznościach odchodzi kapitan więcej Ci ścibor napiszę będę ostatnim który opuści Samoobronę-partię śp Andrzeja Leppera na zawsze już.

  • pawmak

    M. Piskorski odwiązał się od Samoobrony dopiero pół roku po śmierci Leppera. Jeszcze w tym roku snuł wizje dot. partii, więc nie było tak, że spieprzył jak Lepper zmarł. Skoro taki mądry, to po co miał się dusić w partii z jego zdaniem mniejszymi perspektytwami.

    Co do zaufania, to największe ma Komorowski, a na czele rankingu nieufności z oczywistych względów stoją tylko rozpoznawalni politycy. Zaufania też, więc żaden nowy lider prędko nie zdobędzie poparcia.

  • Gość: [ktoś] 178.23.109.*

    Mniejszymi perspektywami no tak w życiu i polityce nie liczy się już przecież ani wierność ideałom ani wartości tylko perspektywy zyski i stołki ot głupi ze mnie pawmak idealista marzyciel nowym przywódcą ma szansę zostać Pan Piotr Duda.ktoś

  • pawmak

    Zapewne byłby nadal w PSL, bo tam wcześniej należał. Gdzie teraz jest PSL, a gdzie Samoobrona albo PPP? Albo do SLD mógł przejść czy do Palikota. Poza tym napisałem łagodnie "z jego zdaniem mniejszymi perspektytwami", ale niech będzie, powinienem napisać "w jego głębokim przekonaniu bez perspektyw". No i pół roku po odejściu Leppera MP napisał ten wizjonerski tekst, a odszedł po wyborze Prochonia, więc może w przywództwie Prochonia nie widział szans, podobnie jak Ktoś zresztą niedawno. A w ogóle PPP też nie jest partią wybieralną, więc koniunkturalizmu tu nie było specjalnie.

    A żeby Duda był wspólnym kandydatem PiS i SolPol czy którejś z tych partii to nie ma szans, bo one nie odpuszczą Kaczyńskiego i Ziobry. Kaczor za popularny, a Ziobro za ambitny.

  • Gość: [KRZYSIEK] *.dynamic.gprs.plus.pl

    Wątpię czy by w tych partiach, które wymieniłeś zrobił taką karierę jak w Samoobronie. A po wyborach Samoobrona z PSL-em zamieni się miejscami.

  • planktonpolityczny

    PSL trwał, trwa i trwa mać. Samoobrona tak na prawdę istniała 5 lat...

  • Gość: [ktoś] 178.23.109.*

    Panie Michale nie ma co porównywać sytuacji obu ugrupowań tzn PSLU które ma 2 liderów mocnych Piechocińskiego i Pawlaka subwencje z budżetu i to nie małe struktury itd i jest partią ,, obrotową'' w sejmie do tragicznej sytuacji Samoobrony cudem jest to że trwamy po takim ciosie jakim była,, śmierć wodza jedynego'' to dla Niego walczymy cały czas o przetrwanie tej patriotyczno-ludowej formacji ogromnie docenić trzeba wysiłek kilkuset działaczy aby partia przetrwała wiadoma sprawa na likwidacji Samoobrony skorzystałaby tak jest PPP ja jedno wiem Andrzej chciałby abyJego partia była aktywnym uczestnikiem życia polityczno-pozasejmowego my wypełniamy Jego testament.

  • Gość: [ktoś] 178.23.109.*

    Pawmak tak na koniec Mateusz swoim zachowaniem pokazał że jest koniunkturalistą politycznym a nie tak jak Ty i ja ideowcem ja tam Ciebie cenie bo masz jakieś ideały i wartości dziwię się ,że tak bronisz Pana Piskorskiego my działacze Samoobrony nie jesteśmy w ugrupowaniu dla kariery stołków itd w życiu liczy się wierność przekonań wielu z Nas miało i pewnie ma wątpliwości co do dalszego sensu trwania naszej formacji ale w chwilach zwątpienia przypomina mi się strudzona twarz lidera Andrzeja Leppera On wytrwał w jednym ugrupowaniu na dobre i złe prawie 20 lat i to jest postawa godna szacunku.

  • pawelooss

    Partia nie ma trwać dla trwania, tylko dla zdobycia władzy i realizacji celów ideowych. Oczywiście mogą być różne założenia, ale generalnie taka jest definicja. Od edukacji społeczeństwa czy upamiętniania osób lub wydarzeń są stowarzyszenia i think-tanki. Dokładnie ten sam problem z rozróżnianiem kompetencji tych form organizacyjnych ma właśnie (nomen omen odnosząc się do treści wpisu) Korwin.

Dodaj komentarz

© PLANKTON POLITYCZNY
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci